printlogo


printlogo


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد
اعلام آمادگی برای همکاری با حوزه‌ علمیه هندوستان
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران تأکید کرد: ایران اسلامی تلاش می‌کند، با ارائه فرهنگ صحیح دینی، با تمام توان با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل در دیدار جمعی از علما، بزرگان و بانوان فعال حوزی و شیعی هندوستان که در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در 28 استان کشور و در سه سطح علمی 2، 3 و 4 در حال فعالیت است که حاصل این فعالیت، تربیت بیش از 60 هزار فارغ‌التحصیل خواهر و همچنین 60 هزار طلبه در حال تحصیل می‌باشد که خواهران طلبه، در بخش‌های مهم اجتماعی و فرهنگی کشور فعالیت و اثرگذاری دارند.
وی افزود: آماده همکاری با حوزه‌های علمیه هندوستان هستیم و می‌توانیم تجارب حوزه‌های علمیه خواهران در ایران را در اختیار حوزه‌های علمیه خواهران در هندوستان قرار دهیم و در این راستا، نشست‌های تخصصی برگزار کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب که همه کشورها را درگیر کرده است، ادامه داد: مقابله با این تهاجم با توجه به سیاست‌های هر کشور متفاوت است و ایران اسلامی تلاش می‌کند، با ارائه فرهنگ صحیح دینی با تمام توان با این تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کند و یا با ارائه الگوهای صحیح اسلامی و دینی، اثرگذاری این تهاجم‌ها را خنثی نماید.
وی با اشاره به فعالیت‌های علمی ایران در گسترش دین اسلام و تشیع، گفت: در حال حاضر ملیت‌های بسیاری در این کشور مشغول علم‌آموزی و فراگیری علوم دینی هستند تا بتوانند، با حضور در مناطق خود، به ترویج دین اسلام پرداخته و جهانیان را با اسلام واقعی آشنا کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان تصریح کرد: امیدواریم با اتحاد، یکدلی و استفاده از تجارب هم بتوانیم، خدمات و راهنمایی‌های خوبی را در اختیار حوزه‌های علمیه هندوستان به‌ویژه خواهران فعال در مدارس علمیه خواهران هند قرار دهیم تا بتوانند، عدالت علمی و آموزشی را در حوزه‌ها گسترش دهند.
همچنین در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار حسین جعفری، مدیر حوزه علمیه امام محمد‌باقر(ع) جامو و کشمیر هندوستان، فعالیت تأثیرگذار در این کشور وسیع را نیازمند سیاست‌های پایدار و حمایت‌های مستمر دانست و گفت: قرآن در هندوستان بسیار مهجور بود و بعد از انقلاب اسلامی، از مهجوریت خارج شد و امیدواریم، با همکاری نهادهای حوزوی ایرانی این حرکت ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: فعالیت‌های دینی و فرهنگی، فقط با مادیات قابل انجام نیست و لازم است، حمایت‌های معنوی و ارتباطات قوی علمی، فکری و عقیدتی صورت بگیرد تا بتوانیم، فعالیت خوبی داشته باشیم.