printlogo


printlogo


با پیام آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی برگزار می‌گردد
نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی با مشارکت  20 مرکز حوزوی و دانشگاهی
مراسم نکوداشت سالک توحیدی و حکیم انقلابی علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی، صبح پنج‌شنبه، ۲۱ مهرماه، همزمان با هفته وحدت و ایام  میلاد با سعادت  پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار می‌شود.

استاد حسن رمضانی خراسانی دوشنبه 18مهرماه در نشست خبری آیین نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی(ره) که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، با تشریح برنامه‌های این نکوداشت، گفت: این مراسم با مشارکت بیست مرکز علمی حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌گردد که در رأس آنها دفتر مقام معظم رهبری در قم و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه می‌باشد.
شاگرد علامه حسن‌زاده آملی(قد) گفت: حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی(قد)  فیلسوف، فقیه، ادیب، منجم، ریاضیدان و عارف معاصر شیعه، به معنای حقیقی ذوعلم و ذوفنون بودند و جامعه علمی حوزوی و دانشگاهی کشور به مقام علمی و معنوی ایشان افتخار و مباهات می‌کردند و قطعا وجود ایشان نقش مهمی در توسعه علوم اسلامی و الهی داشت.
دبیر ستاد همایش نکوداشت علامه ذوفنون حسن‌زاده آملی(قد) خاطر‌نشان نمود: این همایش با پیام آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی آغاز می‌شود و در ادامه چند نفر از شاگردان ایشان در موضوعات مختلف، ابعاد علمی علامه را بررسی خواهند کرد و سخنران پایانی مراسم نیز دکتر محمد جواد لاریجانی است.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: در این مراسم نکوداشت از چند اثر علمی و فرهنگی مرتبط با علامه حسن‌زاده آملی، از جمله ویژه‌نامه «حکیم ذوفنون» که حاصل تلاش یک‌سال هفته‌نامه افق حوزه می‌باشد و به بررسی سیره علمی، اخلاقی، تربیتی و سیاسی علامه می‌پردازد، رونمایی می‌شود. ویژه‌نامه «حکیم ذوفنون» حاوی بیش‌از 20 گفت‌و‌گوی تفصیلی و مقاله درباره علامه حسن‌زاده آملی است که از شاگردان و مریدان ایشان تهیه و تدوین گردیده است.
وی افزود: در این همایش، همچنین از کتاب «مروری بر آثار آیت‌الله حسن‌زاده آملی» ، «یادنامه علامه حسن‌زاده آملی» از سوی مؤسسه نفحات و کتاب «تازه‌ها در اندیشه آیت‌الله حسن‌زاده آملی» تألیف دکتر منصوری لاریجانی رونمایی می‌گردد.
گزارش: جلال خسروی