printlogo


printlogo


نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین
هنر امروز دشمن آتش زدن سطل زباله است
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: زمانی قدرت آمریکا و دشمنان این بود که داعش را به جان سوریه، عراق و افغانستان ‌انداختند؛ الآن همه هنرشان این است که سطل زباله آتش می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، ۲۰‌مهر در دیدار جمعی از اهل سنت و شیعه افغانستانی مقیم قزوین که به‌مناسبت هفته وحدت برگزار شد، با استناد به آیات قرآنی، بیان کرد: اگر تقوا باشد، انسان اهل تشخیص می‌شود، فتنه را می‌شناسد و می‌فهمد که این داعشی‌ها اشراری هستند که اسرائیل، آمریکا و سعودی‌ها آنها را به جان کشورهای اسلامی و به جان شیعه و سنی‌ انداختند، سنی و شیعه را کشتند و خواستند جنگ شیعه و سنی در دنیا راه بیندازند.
رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با تأکید بر دشمن‌شناسی، تصریح کرد: ما باید بفهمیم چه‌چیزی رژیم صهیونیستی را خوشحال می‌کند تا دنبال آن نباشیم. آیا یهودی‌ها طرفدار شیعه یا سنی هستند؟! آنها فقط می‌خواهند شیعه و سنی به جان هم بیفتند و یکدیگر را نابود کنند و ما باید به این‌ها توجه کنیم.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه، ایمان، تقوا و تسلیم باید در وجود یکایک ما فوران کند، گفت: ممکن است ارتباط فردی با خدا خوب باشد؛ اما وقتی وارد جمع می‌شود، متوجه نباشد که وظیفه‌اش نسبت به برادران ایمانی خود چیست؟ ممکن است، یک نفر در عبادات فردی نماز شب و قرآن بخواند و انفاق کند؛ اما به رسم زندگی جمعی اشراف نداشته باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: قرآن کریم می‌فرماید: «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا»؛ یعنی رسم زندگی جمعی را بیاموزید تا دشمن نیاید، ایران را یک طرف و افغانستان را طرف دیگر قرار دهد، تا دشمن نیاید شیعه را یک طرف و سنی را در طرف دیگر قرار دهد؛ بلکه همه اینها جمع شود و همه بنده خدا شویم.
وی یادآور شد: سردار سلیمانی چنین انسانی بود؛ ایزدی‌های عراق که نه شیعه و نه سنی هستند، به حاج قاسم می‌گفتند: اجازه بده ما به تو پدر بگوییم؛ چون همه دنیا آمدند ما را نابود کنند؛ اما تو ما را نجات دادی؛ یک مسلمان باید این‌گونه باشد. رسول خدا(ص) فرمود: اگر کسی به داد انسان‌ها نرسد، نمی‌تواند اسم خود را مسلمان بگذارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: ممکن است در برخی از مسائل شیعه و سنی اختلافات فقهی داشته باشند؛ اما اختلافات فقهی دلیلی برای برهم زدن وحدت شیعه و سنی نیست.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین امر به معروف، امر به وحدت است و مهم‌ترین نهی از منکر، نهی از تفرقه است، عنوان کرد: زمانی قدرت آمریکا و دشمنان این بود که داعش را به جان سوریه، عراق و افغانستان ‌انداختند؛ الآن همه هنرشان این است که سطل زباله آتش می‌زنند. این موضوع نشان می‌دهد امروز بیشتر از گذشته پذیرش اسلام ]و یدخلون فی دین‌الله افواجاً[ اتفاق افتاده است.