printlogo


printlogo


تأکید جنبش جهاد اسلامی بر انتفاضه مسلحانه در کرانه باختری
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما در کرانه باختری شاهد انتفاضه‌ای مسلحانه، حقیقی و کامل هستیم.

به گزارش خبرگزاری ابنا، زیادالنخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، اعلام کرد: کرانه‌ باختری امروز شاهد انتفاضه‌ای مسلحانه، حقیقی و کامل در مقابله با رژیم اشغالگر است و هر آنچه در کرانه ‌باختری در جریان است، بخشی از عملیات انقلابی رویارویی با طرح صهیونیستی می‌باشد و تمام داشته‌های خود را برای تشدید این انتفاضه خواهیم کرد.
وی در این گفت‌و‌گو افزود: امروز مبارزات جوانان فلسطینی که در گروه‌‌هایی در سراسر کرانه باختری پراکنده‌اند، نمونه‌ای از وحدت و انسجام (مقاومت) را به منصه ظهور می‌رساند.
النخاله ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین، موضع خود را در مقابله مقاومت، تغییر نداده است؛ ولی اقشار زیادی از جنبش فتح، از نیروهای مقاومت، حمایت می‌کنند.
وی تأکید کرد: همکاری گسترده‌ای میان جنبش جهاد اسلامی و گردان‌های «شهداءالاقصی» در جریان است و این همکاری، در عملیات تونل آزادی آغاز شد.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: برادران ما در جنبش جهاد اسلامی، در حال توسعه توانمندی و ظرفیت‌های مقاومت در کرانه باختری هستند تا مناطق اشغالی 1948 هم امتداد و گسترش یابد.
النخاله افزود: پس از نبرد «وحدةالساحات» با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار داشتم و تأیید بزرگ وی در حمایت از مقاومت و فلسطین را دریافت کردم. در گفت‌وگو با بشار اسد، موضوع عادی‌سازی روابط میان دمشق و جنبش حماس مطرح شد.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، همچنین تلویحاً از میانجی‌گری خود برای بازگشت حماس به سوریه نیز پرده برداشت و گفت: در این دیدار مسئله بازگشت روابط بین دمشق و جنبش حماس هم مطرح شد.
زیادالنخاله تصریح کرد: نبرد وحدةالساحات، برای ما «ام‌المعارک» بود؛ زیرا جنبش جهاد اسلامی، به‌تنهایی در آن حاضر بود. یکی از اشتباهات استراتژیک که در پرونده‌ام ثبت شده، پذیرش آتش‌بس پس از ۵۰ ساعت بود؛ زیرا توانایی ادامه این نبرد را برای چندین هفته داشتیم.
وی همچنین گفت: با جنبش «انصارالله» یمن در ارتباط هستیم و این جنبش، نقش بزرگی در حمایت از مقاومت و ملت فلسطین در سطح عملیاتی دارد.
النخاله، آزادسازی اسرای فلسطینی را در صدر اولویت‌های جهاد اسلامی و مقاومت این کشور دانست و تأکید کرد: در تبادل اسرا، توقفی ایجاد شد؛ ولی به امید خدا این مسئله انجام خواهد شد.
گفتنی است، جنبش جهاد اسلامی چهاردهم مهرماه جاری، سی‌وپنجمین سالگرد تأسیس خود را در غرب غزه جشن گرفت. این مراسم همزمان در شهرهای «جنین»، صیدا، دمشق و صنعاء نیز برگزار شد.