printlogo


printlogo


مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه
به‌زودی شاهد اجرای برنامه‌های تحولی در عرصه رسانه در حوزه‌های علمیه خواهیم بود
حجت‌الاسلام والمسلمین برته از اجرای بعضی برنامه‌های تحولی در رسانه حوزه خبر داد و بیان کرد: به‌زودی شاهد اجرای برنامه‌های تحولی در عرصه رسانه در حوزه‌های علمیه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، ۲۳‌مهر در مراسم رونمایی از صفحه استان البرز در خبرگزاری حوزه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خوئینی مدیر حوزه علمیه استان البرز در مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت راه‌اندازی رسانه در حوزه و سبقه آن، گفت: در گذشته، توجهی به اهمیت رسانه و راه‌اندازی نشریه‌ها و مجله‌ها برای انتشار اخبار، رویداد و تولیدات علمی در حوزه نمی‌شد و حتی بعضی افراد فکر می‌کردند، نباید وارد این عرصه شد؛ ولی امام راحل(قد) با روشن‌بینی و تیزبینی، بعضی از این افکار را مطرود دانسته و حتی مقابله کردند.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، با اشاره به فعالیت‌های گسترده رسانه‌های حوزوی و راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی حوزه، بیان کرد: امروز و در آستانه یکصدمین سالگرد بازتأسیس حوزه علمیه قم، توجه به ضرورت این کار، چندین برابر شده و شاهد تحول بسیار شگرفی در عرصه فضای مجازی و رسانه در حوزه‌های علمیه هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین برته، توجه به نخبگان جوان حوزه، ارتباط حضوری با حوزه‌های علمیه استانی و شهرستانی، انتشار تمامی اخبار حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و تخصصی اعم از برادران و خواهران، بازتاب اخبار فعالان اجتماعی، راه‌اندازی پویش‌های نقد از مسئولان و در ادامه، به چالش کشیدن آن را از جمله سیاست‌های رسانه حوزه برشمرد.
مدیر مسئول خبرگزاری حوزه، پویش و نقد و نظر مسئولان ارشد حوزه را از کارهای خاص و ویژه رسانه حوزه دانست و ادامه داد: این کار تنها در این رسانه انجام شده است و نتیجه‌اش نیز، اعتماد طلاب به رسانه حوزه بوده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین برته، از اجرای بعضی برنامه‌های تحولی در رسانه حوزه خبر داد و گفت: به‌زودی شاهد اجرای برنامه‌های تحولی در عرصه رسانه در حوزه‌های علمیه خواهیم بود.
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، با اشاره به تأثیرگذاری بعضی از مدیریت‌های حوزه‌های استانی و نقش تحولی آنها در حوزه، یادآور شد: انتظار مدیریت رسانه، همکاری با رسانه حوزه برای انتشار اخبار برای تأثیرگذاری بیشتر است.

  فعالیتهای مبلغان نیازمند پیوست رسانهای است
​​​​​​​
مدیر حوزه علمیه استان البرز نیز در این مراسم، حمایت از حوزه‌های شهرستانی و استانی از سوی مدیریت حوزه‌های علمیه برای تأثیر‌گذاری بیشتر در جامعه را ضروری دانست و گفت: این کار قطعاً خیرات و برکات زیادی به‌همراه خواهد داشت؛ از جمله آن رونق گرفتن و پویا شدن مراکز مدیریت استانی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خوئینی همکاری بیشتر و بهتر با رسانه حوزه را برای ادامه فعالیت‌ها و تقویت و حمایت از مراکز مدیریت استانی لازم عنوان و بیان کرد: در این رابطه طلبه‌های استانی، می‌توانند کمک‌کار باشند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مراکز مدیریت استانی در مسائلی چون دروس اقتضایی، ادامه داد: در حوزه جای بعضی دروس اقتضایی مانند آموزش خبر و رسانه، دفاع مقدس و انقلاب خالی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین خوئینی بر راه‌اندازی درس‌نامه امور اقتضایی در حوزه تأکید و تصریح کرد: این کارها نباید مغفول بماند.
مدیر حوزه علمیه استان البرز، حضور و فعالیت مبلغان در مواردی چون تبلیغ اینترنتی و آسیب‌های اجتماعی را هم ضروری عنوان کرد و افزود: این موارد سبب اثرگذاری بیشتر می‌شود؛ البته نباید در همه این موارد از پیوست رسانه‌ای مغفول ماند.
وی بیان کرد: به همان اندازه که حوزه در بحث اعزام مبلغ فعال است، به‌همان اندازه و حتی بیشتر پیوست رسانه‌ای هم، برای انجام فعالیت‌ها ضروری است.
گزارش: رحیم کریمی