printlogo


printlogo


رئیس دانشگاه قم در بازدید از رسانه حوزه
خبرگزاری حوزه توانسته گام‌های جدی بردارد
عضو خبرگان رهبری گفت: امروز برای اثرگذاری در دنیا باید ژرف‌نگر، عمق‌اندیش و بلند‌نظر بود و این خصوصیات در نوع مدیریت آیت‌الله اعرافی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم، ۶‌شهریور در حاشیه بازید از خبرگزاری حوزه، در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، فضای مجازی و رسانه را یکی از مهمترین ابزار تولید محتوای دینی و تبلیغی عنوان کرد.
وی در ادامه، تقویت، توانمند‌سازی و آموزش فضای مجازی به مبلغان را در شرایط فعلی امر مهمی برای تبلیغ دین و حضور قوی‌تر برای بیان محتوای دینی و مقابله با رسانه‌های ضد دینی خواند  و خاطرنشان کرد: این نوع تبلیغ در کنار تبلیغ سنتی، می‌تواند آثار به‌مراتب قوی‌تری به‌همراه داشته باشد.
رئیس دانشگاه قم توجه به فضای مجازی برای تأثیرگذاری در جهان امروز را ضروری دانست و بیان کرد: توجه به این نوع فعالیت‌ها برای در تراز بودن با رسانه‌های دنیا لازم است.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: امروز برای اثرگذاری در دنیا باید ژرف‌نگر، عمق‌اندیش و بلندنظر بود و این خصوصیات، در نوع مدیریت آیت‌الله اعرافی وجود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز، با اشاره به حضور بعضی از شخصیت‌های حوزوی در دانشگاه قم با عنوان هیئت امناء، بیان کرد : این مسئله می‌تواند نقطه عطفی در ارتباطات و تعاملات رسانه‌ای رسانه حوزه و تولید اندیشه رسانه‌ای و نشر آن در جامعه باشد.
رئیس دانشگاه قم با اشاره به جایگاه رسانه و اهمیت فعالیت رسانه‌ای آن،عنوان کرد: بنده از گذشته با رسانه حوزه و تأثیرگذاری آن آشنا بودم. رسانه حوزه با توجه به حضور آن در میان حوزویان و نحله‌های علمی، می‌تواند اهداف راهبردی، مهم و بلند‌مدت حوزه‌های علمیه را به جامعه منتقل و در عین حال با داشتن نگاه جهت‌دار به آینده، از هر نوع جوزدگی و شعار‌زدگی و روزمرگی پرهیز کند.
وی در پایان گفت: داشتن برنامه و چشم‌انداز بلندمدت، تحلیل درست از وقایع و اتفاقات، تولید محتوای مناسب و صحیح، جریان‌سازی و جریان‌شناسی، توجه به فعالیت‌های علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه و ...، از جمله عوامل موفقیت این رسانه دینی است.
رسانه حوزه عملکرد مدیران خود را به بوته نقد می‌کشد
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه نیز در این نشست، مرکز رسانه حوزه را، رسانه اول در حوزه دین و فرهنگ دانست و مهمترین خصوصیات آن را، تولید محتوای مناسب و کارآمد، به‌روز بودن، بازتاب درست و به‌موقع اخبار، کنشگر محصولات فرهنگی، داشتن دبیرخانه رصد وقایع درون حوزه و عرصه دین‌داری برشمرد.
سخنگوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، برخورداری از کانال‌های متعدد برای نشر محتوای دینی و همکاری با سایر رسانه‌ها در این زمینه، ارائه ویژه‌نامه در مورد زندگی بزرگان دینی در عرصه عرفان، معرفت، فلسفه، راه‌اندازی پویش انتظار از مسئولان حوزه و بیان نقد و نظرات در مورد مدیریت بهتر حوزه‌های علمیه را دیگر ویژگی‌های رسانه حوزه عنوان کرد.
وی بیان کرد: راه‌اندازی پویش انتظار از مسئولان حوزه، کاری است که از سوی خبرگزاری حوزه انجام شد؛ در‌حالی‌که در هیچ کجای کشور سابقه نداشته است که رسانه‌ای بیاید و عملکرد مدیران خود را به نقد بکشد. این کار تنها در حوزه، سابقه داشته است.
مدیر مسئول خبرگزاری حوزه و هفته‌نامه افق‌حوزه، گفت: رسانه حوزه نسبت به سال‌های گذشته، رشد قابل توجهی داشته و دلیل این مسئله، به‌کارگیری عوامل فوق در ادامه راه بوده است.