printlogo


printlogo


با حضور علما، مسئولان حوزوی و کشوری
بزرگداشت آیت‌الله ناصری(ره) برگزار شد
مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی(ره)، از سوی دفتر مقام معظم رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای‌عالی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و بیت آن‌مرحوم، با حضور نمایندگانی از دفتر مقام معظم رهبری و بیوت مراجع عظام تقلید، علما، مسئولان حوزوی، کشوری و لشکری، اساتید، طلاب، شاگردان و مردم مؤمن قم، 8شهریور در مسجد اعظم قم برگزار شد. در این مراسم، آیات سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت‌الله سیستانی در قم، حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در این مراسم با اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی آیت‌الله ناصری، گفت: این عالَم بی‌کران، جلوه‌ای از بی‌کران بودن خداوند است و طبق روایات، برای این است که ما عالم بشویم و این عالَم آدرسی به سوی خداست؛ از آیات شریفه فهمیده می‌شود، عالمی به مقصد آفرینش راه یافته است که بفهمد، قدرت خداوند نامحدود است.
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(قد) ازگل، با بیان اینکه مظهر و گنجینه علم خداوند قرآن است، ابراز کرد: با خواندن ادبیات و طی کردن مدارج حوزوی نمی‌شود به عمق قرآن رسید؛ زیرا خود قرآن می‌فرماید: این کتاب در دسترس نیست؛ پس با چه ابزاری می‌توان قرآن را طی کرد و به علم الهی دست یافت؟ راه بهره بردن از سفره قرآن، اتصال به اهل‌بیت مطهر(ع) و افراد مخلَص است.
وی اضافه کرد: آیت‌الله‌العظمی بروجردی بسیار گریه می‌کرد که به ایشان می‌گفتند شما نگران چه هستید؛ زیرا این همه خدمات انجام داده‌اید که ایشان روایت امیرمؤمنان(ع)، «اخلص عملک» را خواند؛ کدام یک از ما می‌توانیم یک عمل خالصانه نام ببریم که هیچ چشم‌داشتی در آن نبوده باشد؛ علم رزق است و در بستر تقوا به انسان عطا می‌شود و اگر فردی تقوا نداشت، در زمره علما محشور نمی‌شود.
این استاد حوزه علمیه با بلان اینکه آیت‌الله ناصری(ره) استاد دیده بود و با عرفا محشور و مأنوس بود، گفت: تجلیل مردم از آیت‌الله‌العظمی بهجت و آیت‌الله ناصری(ره)، نشان از شیفتگی مردم به دین است؛ آیات بهجت و ناصری وجود پربرکتی در دوران حیات خود داشتند و با رفتنشان جلوه‌هایی ستودنی به‌جا گذاشتند.
وی در پایان گفت: مرحوم آیت‌الله ناصری علاوه بر انسی که با مقام معظم رهبری و رجال آسمانی مانند آیات عظام بهاءالدینی و بهجت(ره) داشت، یکی از چشم‌به‌راهان سینه‌سوخته حضرت حجت(عج) بود و همیشه در خلوت‌ها و جلوت‌هایش از امام زمان(عج) یاد می‌کرد.
گزارش: رحیم کریمی