printlogo


printlogo


اخبار کوتاه ایران - شماره 720
اخبار کوتاه ایران


  زائران اربعین ۱۰۰ دلار ارز توافقی میگیرند: بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز، مکلفند نسبت به پرداخت ارز اربعین به میزان هر متقاضی ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی اقدام کنند.
 
  وایفای رایگان برای زائران اربعین: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آماده‌سازی ۵۰ نقطه وای‌فای رایگان توسط اپراتور عراقی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.
 
  بیمارستان سیار مجهز در مسیر نجف به کربلا: رئیس جمعیت هلالاحمر: یک بیمارستان سیار بسیار مجهز در مسیر نجف به کربلا دایر کردیم. در هر 100 عمود یک درمانگاه وجود دارد، ۵۰ آمبولانس از ایران در عراق به زائرین خدمات می‌دهند.
 
  بلیت اتوبوسهای اربعین بهصورت روزفروش صادر میشود: مدیرکل حملونقل مسافر سازمان راهداری: بلیت اتوبوس بین شهری به مقصد مرزهای خروجی اربعین فقط به‌صورت روزفروش و در محل پایانه‌های مسافری یا دفاتر فروش بلیت سطح شهر شرکت‌های مسافری عرضه می‌شود. بلیت اتوبوس زائران اربعین صرفاً به نام زائر صادر می‌شود و اعزام زائران در قالب سرویس دربستی اتوبوسی به مرزها ممنوع است.
 
  بلیت اتوبوس در ایام اربعین گران میشود: وزیر راه: از ۱۵ تا ۳۰ شهریور، به‌دلیل یک‌سر خالی بودن، بلیت اتوبوس‌هایی که به سمت پایانه‌های مرزی عراق می‌روند، ۷۵ درصد گران می‌شود.
 
  رئیسجمهور: تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیدیم: دانشمندان و نخبگان ما در وزارت دفاع تا یک قدمی ساخت هواپیمای مسافربری رسیده‌اند و از آنها خواسته‌ام که این مسیر را تا حصول نتیجه با قدرت و قوت ادامه دهند. نخبگان و دانشمندان ما در صنایع دفاعی به روشی نوآورانه و صنعتی در ساخت مسکن دست پیدا کرده‌اند که قطعاً در طرح جهش تولید مسکن مؤثر خواهد بود.
 
  زمان پرداخت مابهالتفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد: رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در خصوص زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی گفت: عقب‌افتادگی ۵ ماه گذشته قرار است از مهرماه به مرور پرداخت شود.
 
  هزینه هنگفت تصادفات در کشور: رئیس پلیس راهور: سالانه ۷ درصدِ تولید ناخالص کشور صرف هزینه تصادفات رانندگی می‌شود.
 
  رونمایی از اولین خودروی اقتصادی: این خودرو به عنوان یک خودروی اقتصادی ایرانی با حداکثر توان موتور ۷۰ تا ۷۵ اسب بخار و گشتاور موتور ۹۰ تا ۱۰۰ نیوتون، در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه رونمایی شد.
 
  ثبتنام متقاضیان وام ۲۰۰ میلیونی فرزند سوم: بانک مرکزی: متقاضیان وام ۲۰۰ میلیونی فرزند سوم (متولد ۱۳۹۹ به بعد) می‌توانند با ورود به سامانه ve.cbi.ir برای دریافت این تسهیلات ثبت‌نام کنند.
 
  ایران رئیس سازمان اکوسای شد: ایران با رأی اعضای مجمع سازمان اکوسای، به ریاست دوره جدید سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو انتخاب شد. دوره‌های ریاست اکوسای سه ساله است.
 
  برای جوانی جمعیت تنها ۷ سال فرصت طلایی داریم: وزیر بهداشت: ۳.۵ میلیون نفر در کشور نابارور هستند که با مصوبه مجلس تا ۹۰ درصد هزینه ناباروری در مراکز دولتی و ۷۰ درصد در مراکز خصوصی پرداخت خواهد شد. برای جوانی جمعیت تنها ۷ سال فرصت طلایی داریم.
 
  بالابردن بهرهوری، هزینه آب کشاورزان را رایگان میکند: وزیر کشاورزی: هر کشاورزی که الگوی کشت را رعایت کند، آب‌بهایش ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر نرخ بهره‌وری را ۵۰ درصد بالا ببرد، آب‌بهای او صفر می‌شود.
 
   ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات از خودروهای لوکس گرفته شد: رئیس سازمان مالیاتی: ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات خودروهای لوکس پرداخت شده است. از حدود ۵۰۰ هزار مؤدی مربوط به خانه‌های خالی، تاکنون ۱۰۰ هزار نفر به برگ تشخیص مالیات خانه‌های خالی معترض شده‌اند.
 
  حاجیزاده: به صادرکننده پهپاد تبدیل شدهایم: فرمانده نیروی هوافضای سپاه: ما در حوزه نظامی این توانمندی‌هایی که الان داریم، در گذشته نداشتیم. در گذشته سیم خاردار وارد می‌کردیم، اما حالا پهپاد صادر می‌کنیم؛ بدون شک این مسیر با ایجاد ارتباط بین بخش‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و نخبگان، طی شده است.
 
  دریافت پول برای جای پارک مقابل مغازهها خلاف است: رئیس پلیس پایتخت: برخی از مغازه‌دارها برای جای پارک از شهروندان قیمت‌های گزافی دریافت می‌کنند که چنین کاری خلاف است؛ پلیس با اینگونه موارد به صورت قاطع برخورد خواهد کرد. شهروندان به محض مشاهده اینگونه افراد با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند و موضوع را گزارش کنند.
 
  خاندوزی: شفافیت دلیل رو شدن فساد مالی فولاد بود: وزیر اقتصاد: صورت‌های مالی شرکت‌ها را در اختیار مردم گذاشتیم تا جلوی فساد گرفته شود. در روزهای آینده صورت‌های مالی سال ۱۴۰۰ شرکت‌های دولتی را به‌طور شفاف منتشر می‌کنیم. شفافیت دلیل رو شدن فساد مالی فولاد مبارکه بود.
 
  پرداخت خسارت زیر ۲۰ میلیون بدون کروکی: رئیس‌کل بیمه مرکزی: در هفته دولت از سامانه‌ پرداخت خسارت زیر ۲۰ میلیون تومان در تصادفات رانندگی بدون نیاز به کروکی رونمایی می‌شود و افراد با ارسال اطلاعات به سامانه و بدون مراجعه حضوری خسارت دریافت می‌کنند.
 
  رونمایی از سامانه دفاع نقطهای شهید سلیمانی: سامانه شهید سلیمانی یک سامانه پدافندی برای کشف و انهدام اهداف ارتفاع پست است که از دو موشک با جستجوگر حرارتی در طرفین و یک توپ گلتلینک تشکیل شده است. این سمانه در حقیقت یک سامانه دفاع نقطه‌ای است که برای دفاع هوایی از شناورها طراحی شده است.
 
  رونمایی از جدیدترین پهپاد نقطهزن نیروهای مسلح: پهپاد کروز ابابیل که توسط متخصصان وزارت دفاع طراحی و تولید شده است مجهز به جستجوگر اپتیکی و سرجنگی با قابلیت شناسایی اهداف و ارسال تصاویر زنده از هدف،‌ قابلیت قفل روی هدف و قادر به انهدام دقیق اهداف زمینی است.