printlogo


printlogo


تجلیل امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید علما و مسئولان نظام از خدمات علمی و اجتماعی آیت‌الله محمدعلی ناصری(ره)
عالم ربانی و سالک الی‌الله، ‌آیت‌الله محمدعلی‌ ناصری دولت‌آبادی، استاد اخلاق و مدرس حوزه‌های علمیه و از پشتوانه‌های معنوی نظام اسلامی و همراه راسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از عمری ترویج معارف اسلامی و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، تربیت شاگردان و خدمات عام‌المنفعه، ۴‌شهریور پس از یک دوره بیماری و بستری در بیمارستانی در اصفهان، در سن 92 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

پیکر این عالم ربانی، ۶ شهریور با حضور خیل عظیم مردم، مسئولان کشوری، لشکری و حوزوی تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان، در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد. در پی عروج ملکوتی این عالم ربانی، روزهای پنجم تا هفتم شهریور در استان اصفهان عزای عمومی اعلام شد.
امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیات عظام مکارم شیرازی، نوری‌همدانی، جوادی آملی، مظاهری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، رؤسای قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیام‌های جداگانه‌ای رحلت این عالم پارسا را تسلیت گفتند.

 
  امام خامنهای
بسم‌الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم ربانی و سالک الی‌الله آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدعلی ناصری(ره) را به عموم مردم اصفهان و به همه ارادتمندان و مستفیدان از فیوضات آن‌مرحوم و بالخصوص به فرزندان محترم و مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
این عالم بزرگوار و معلم اخلاق، وظیفه بزرگ تزکیه و نشر معارف اخلاقی اسلام را تکلیف خویش دانسته و با بهره‌‎مندی از خشیت و خضوع دل نورانی خود، بیان اثرگذار و نافذی را در این جهت به‌کار می‌بردند؛ رحمت و رضوان خدا بر ایشان باد! از خداوند متعال قبول خدمات و مغفرت الهی را برای ایشان مسئلت می‌کنم.

 
  آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی
این عالم وارسته پس از بهره‌مندی از محضر اساتید بزرگ، با حضور در خطه اصفهان، سالیان متمادی به تربیت شاگردان، پرورش طلاب، خدمت به مردم و حمایت از محرومان پرداخت. تأسیس مدارس علوم دینی، مؤسسات تخصصی و تحقیقاتی حوزوی، مراکز درمانی و خیریه، آثار مکتوب، سخنرانی‌ها و پرورش هزاران شاگرد، بخشی از برکات عمر نورانی ایشان و توصیه‌های اخلاقی و اجتماعی آن فقید سعید، همواره راهنما و راهگشای مریدان بود.
خاطرات مصاحبت و هم‌نشینی با وی، منش اخلاقی و دقت‌های حکیمانه ایشان همیشه در یاد می‌ماند.
اینجانب این مصیبت مؤلمه را به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا له الفداه، حوزه‌های علمیه، جامعه روحانیت، مردم مؤمن و متدین اصفهان به‌ویژه به شاگردان، علاقه‌مندان و ارادتمندان وی، بالاخص به فرزندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر وی با اولیای طاهرینش مسئلت نموده و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل را خواستارم.

 
  آیتاللهالعظمی نوری همدانی
آن فقیه مهذب و مدرس اخلاق سالیان فراوانی را از محضر پرفیض اساتید بزرگ در حوزه مقدس نجف بهره برد و به مقامات مهم علمی و اخلاقی دست یافت و بخشی از عمر با برکت خود را نیز به ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) و خدمت به مردم سپری نمود و همواره در تحکیم نظام اسلامی کوشید.
اینجانب فقدان این استاد اخلاق و عالم خدمتگزار را به حوزه‌های علمیه و همه وابستگان و آقازادگان محترم، ارادتمندان و اهالی متدین اصفهان تسلیت عرض نموده و علومقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

 
 آیتاللهالعظمی جوادی آملی
ارتحال عالم متخلق حضرت آیت‌الله ناصری(ره) را به حوزه علمیه و مردم بزرگوار اصفهان و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت و علو درجات آن فقیه راحل و صبر جمیل بازماندگان، از خدای سبحان مسئلت می‌شود.

 
  آیتاللهالعظمی مظاهری
این عالم پارسا برای حوزه علمیه اصفهان، مدرسی عالی‌قدر و استاد اخلاقی نافذ و مهربان و برای عموم مردم و ارادتمندان ایشان، اسوه‌ای عامل در تقوا و تهذیب و برای سالکان طریق، راهنمایی دلسوز در پیمودن راه تزکیه نفس و سلوک الی‌الله بودند و اکنون خلأ وجودی این عالم عارف، خسارتی بزرگ برای همه ماست.
مقام اخلاص و صفای نفس و ارادت و دل‌باختگی زاید‌الوصف ایشان، به قطب عالم امکان حضرت بقیة‌الله‌الأعظم ارواح‌العالمین له‌الفداء، بی‌شک در کارنامه حیات پربرکت این عالم ربانی، درسی ماندگار برای همه حوزویان و سربازان حضرت ولی‌عصر علیه آلاف التحیة والسلام است و اینک نیز مایه علو درجه ایشان در حضور پروردگار مهربان است.

 
  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
رحلت عالم پرهیزگار و معلم اخلاق، آیت‌الله حاج شیخ محمد‌علی ناصری دولت‌آبادی موجب تألم و تأثر گردید. این فقیه عالی‌قدر سال‌ها به تدریس علوم و معارف اسلامی در حوزه‌های علمیه همت گماشت و با برگزاری مجالس وعظ و جلسات درس اخلاق، با بیانی گرم و دل‌نشین، به تربیت نفوس مستعد و ترویج مکارم اخلاق پرداخت. سعی بلیغ ایشان در ترویج معارف مهدوی و سلوک انقلابی و ولایت‌مدارانه‌ ایشان، توشه‌ای گران‌بها برای این استاد اخلاق است. آن عارف ولایی، علاوه بر تلاش‌های علمی و فرهنگی، مشارکتی جدی نیز، در فعالیت‌های خیریه اجتماعی و تأسیس مراکز بهداشتی درمانی داشت و در این زمینه، منشأ خیرات ماندگاری گردید.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این عالم جلیل‌القدر را به محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت‌برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، مردم شریف اصفهان، همچنین آقازادگان محترم، بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن‌مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.
سید‌هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

 
  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه
آن عالم عالی‌قدر تحصیلات حوزوی خود را نزد بزرگان و مفاخر حوزه کهن نجف‌اشرف گذراند و مدارج والای سلوک معنوی و اخلاقی را همانجا آموخت و طی کرد و سپس با مهاجرت ارزشمند خود به اصفهان، حوزه علمیه اصفهان را رونق بخشید و طلاب و دانشجویان و جوانان و مردم شریف اصفهان از آن وجود شریف بهره‌ها بردند و شیوه‌های اصلاح و تزکیه نفس و به‌ویژه راه شناخت اولیای الهی و آشنایی و مؤانست با حضرت بقیة‌الله‌الاعظم ارواحنافداه را از ایشان آموختند. ایشان همچنان در خدمات اجتماعی و فرهنگی کوشا و در کنار مردم بودند و آثار نیک و بزرگی از ایشان ماندگار ماند و حوزه بزرگ قم نیز از برکات ایشان بهره‌مند بود.

 
  آیتالله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)
این عالم جلیل‌القدر همه عمر بابرکت خویش را صرف خدمت به ساحت قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت(ع) و تهذیب و تربیت نفوس بندگان خدا به‌ویژه جوانان کرد. تربیت صدها شاگرد، تدوین آثار علمی، تأسیس مراکز علمی، فرهنگی، عبادی و انجام خدمات اجتماعی فراوان؛ از جمله فعالیت‌های آن عالم پارسا می‌باشد.
اخلاص، صفای باطن، بیان شیرین و جذاب، ارادت و شیفتگی نسبت به حضرت ولی‌عصر(عج)، دفاع مستمر و قاطع از ارزش‌های دینی و اسلامی و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و تکریم امام راحل عظیم‌الشأن(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای دام‌ظله، از دیگر خصایص ممتاز این عالم و سالک الی‌الله بود.

 
  شمهای از خدمات عامالمنفعه و اجتماعی
آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری دولت‌آبادی در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در شهر دولت‌آباد برخوار واقع در ۱۰ کیلومتری شهر اصفهان در خانواده‌ای مذهبی و اهل علم چشم به جهان گشود.
مقدمات علوم حوزه را در اصفهان فراگرفت و سپس راهی حوزه علمیه نجف اشرف شد و مدتی را در این حوزه کهن شیعه از علمای آن تلمذ کرد. وی پس از بازگشت از نجف اشرف به اصفهان به امر استادش مرحوم آیت‌الله کشمیری، علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم، طلاب و اهل علم، در کارهای خیر و عام‌المنفعه نیز مشارکت جدی داشت؛ از جمله این اقدامات می‌توان به تلاش‌های ایشان برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد. مرکز درمانی حضرت ولی‌عصر(عج) و بخش دیالیز ۲۰ تختخوابی آن با اهدای ۶ هزار متر زمین و دو هزار متر ساختمان در سال 1387 توسط آیت‌الله ناصری آغاز و در سال 1391 با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد. این مرکز دارای بخش زایمان، دیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، پزشکی عمومی و تخصصی است که به ارایه خدمت می‌پردازد که بخش دیالیز آن مجهزترین بخش دیالیز استان اصفهان می‌باشد.
هم‌چنین بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر که سال‌هاست، به مردم خدمات درمانی ارایه می‌دهد، از دیگر خدمات آیت‌الله ناصری است که بخش دیالیز آن، با ۱۴ تخت در سال 1384 توسط ایشان کلنگ‌زنی و با کمک خیران احداث و تجهیز شد. بخش دیالیز بیمارستان محمد رسول‌الله(ص) میمه با کمک خیران این بخش ساخته شد و در سال 1390 به بهره‌برداری رسید. با توجه به بعد مسافت بخش میمه با مرکز اصفهان و شهرستان و تعداد زیاد بیماران، این کار خیر، باعث راحتی بیماران شده است. همچنین اورژانس شبانه‌روزی دولت‌آباد که زمین و احداث آن، زیر نظر ایشان صورت گرفت و در سال 1385 به بهره‌برداری رسید، هم اکنون به مردم این شهرستان ارائه خدمت می‌کند.