printlogo


printlogo


تمجید آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی و آیت‌الله اعرافی از نیم‌قرن مجاهدت فرهنگی

مرحوم انصاریان
حاج محمدتقی انصاریان از پیشکسوتان فعالیت‌های فرهنگی و انتشاراتی قم که بیش از نیم‌قرن در نشر و ترجمه و گسترش کتا‌ب‌های ارزشمند شیعه فعالیت داشته و بیش از هزار و دویست عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، فرانسه، ترکی استانبولی، ترکی آذری، روسی، اسپانیولی، چینی، ژاپنی و... چاپ و منتشر کرده، ۲۶ مرداد بر اثر بیماری در بیمارستان دارفانی را وداع گفت. مراسم تشییع این خادم قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع)، ۲۸مرداد از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مرحوم انصاریان را تسلیت گفتند.

  آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی
خبر رحلت خادم قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع)، جناب مستطاب مرحوم آقای حاج محمدتقی انصاریان (طاب ثراه) موجب تأسف و تألم فراوان گردید. این دل‌سوخته اهل‌بیت(ع) که خود اهل علم و فضل بود، سالیان متمادی در راه نشر دین در اقصی‌نقاط جهان مجاهدانه سعی وافر نمود. علاقه وی به ابلاغ معارف قرآن، کلام و سیره معصومین(ع) و سرگذشت و منش علما و بزرگان دین به زبان‌های مختلف، باعث شد که مؤسسه ایشان، به یکی از مراکز معتبر جهانی برای آشنایی با اسلام حقیقی تبدیل گردد که امید است، مسیر حرکت او ادامه پیدا کند.
اینجانب فقدان این عزیز را به فرزندان مکرمش، خاندان محترم انصاریان و عموم علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و حشر او را با اولیا و صلحا و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه
درگذشت چهره خدوم، نام‌آشنا و فعال فرهنگی جناب مستطاب آقای محمدتقی انصاریان خوانساری(ره) که از کارنامه‌ای درخشان در ترویج و نشر میراث معنوی مکتب اسلام در عرصه بین‌الملل برخوردار بود، موجب تأسف گردید.
اینجانب ضمن پاسداشت نیم‌قرن مجاهدت فرهنگی آن فقید سعید، فقدان ایشان را به خانواده، دوستان و آشنایان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان، غفران و روح و رضوان ربوبی و برای بازماندگان، سلامتی، عزت و شکیبایی خواستارم.