printlogo


printlogo


معرفی کتاب - شماره 719
موضوع‌شناسی سیمان و سنگ مصنوعی

کتاب «موضوع‌شناسی سیمان و سنگ مصنوعی» نوشته روح‌اله حاج‌اسماعیلی/ مؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی/ از سوی انتشارات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
هدف کتاب: از آنجا که موضوع «سیمان» در فقه، در ابواب طهارت (تیمم، تطهیر کف پا و کفش)، نماز (محل سجده)، روزه (مبحث مبطلات روزه) و حج (مبحث رمی جمره) مورد توجه قرار گرفته است، این پژوهش، ماهیت سیمان و عناصر تشکیل‌دهنده آن، همچنین فرآورده‌هایی را که با استفاده از آن تولید می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار داده تا با شناخت دقیق آنها، موضوع برخی از احکام شرعی مشخص گردد.
یکی از موضوعاتی که همواره  مورد سؤال مکلفان بوده،  سیمان است که به‌عنوان اکسیر آبادانی از آن یاد می‌شود؛ چراکه با کاربردهای فراوان و متفاوتی که در صنعت ساختمان، سدسازی، پل‌سازی و... پیدا کرده، تحولی شگرف در زندگی بشر به‌وجود آورده است. در نوشتار پیش رو تلاش شده، با شناخت دقیق سیمان، موضوع برخی از احکام شرعی مشخص شود که در نتیجه وظیفه مکلفان نیز در آن موارد مشخص خواهد شد.
کتاب «موضوع‌شناسی سیمان و سنگ مصنوعی» پاییز 1399 در 71 صفحه و با قطع وزیری به قیمت 24۰۰۰ تومان از سوی انتشارات مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر شده است
علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه مؤسسه موضوع‌شناسی به نشانی mozooshenasi.ir/shop فایل این کتاب را با قیمت 15۰۰۰ تومان و با تماس با شماره 32936045-025 اصل کتاب را با قیمت 24000 تومان خریداری کنند.