printlogo


printlogo


نماینده ولی‌فقیه در استان البرز :
جبهه عفاف و حجاب را در جامعه، بانوان باید حفظ کنند
امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه جبهه عفاف و حجاب در جامعه را باید بانوان حفظ کنند، تصریح کرد: اساس کار دست بانوان است و خود آنان باید مدیریت میدان عفاف و حجاب را به عهده بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، هم‌زمان با بیست‌و‌یکم تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به دست رضاخان و آغاز هفته عفاف و حجاب، همایش یک‌روزه عفاف و حجاب با حضور و سخنرانی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان، در سالن اجتماعات کوثر ستاد فرماندهی انتظامی البرز برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی در این همایش، با بیان اینکه حجاب از احکام ضروری دین و جز واجبات است، گفت: نماز هم جزء واجبات دین است؛ اما بعد فردی دارد؛ درصورتی‌که حجاب علاوه بر واجب بودن، بعد اجتماعی نیز دارد.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز، با بیان اینکه متأسفانه امروز از بی‌حجابی برای دین‌ستیزی استفاده می‌شود، تصریح کرد: مخالفان دین به‌صورت عموم و مخالفان انقلاب اسلامی به‌صورت خاص با حجاب مبارزه می‌کنند.
رئیس ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز، با تأکید بر اینکه نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب، فقط به بانوان اختصاص ندارد و آقایان هم باید رعایت کنند، تصریح کرد: قرآن کریم عفت و حجاب را برای بانوان و آقایان می‌داند و حضرت مریم(س) و حضرت یوسف(ع) را عفیف معرفی می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه جبهه عفاف و حجاب در جامعه را باید بانوان حفظ کنند، تصریح کرد: اساس کار دست بانوان است و خود آنان باید مدیریت میدان عفاف و حجاب را به عهده بگیرند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز، با اشاره به آیه ۱۸ سوره مبارکه مریم، گفت در این آیه شریفه بیان می‌کند که حضرت مریم(س) خود دست به امربه‌معروف و نهی از منکر زد؛ لذا بانوان ما نیز باید مطالبه‌گری کنند و وسط میدان باشند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به طرح «حضور»، عنوان کرد: حضور بانوان با پوشش اسلامی در سطح جامعه، مصداق امربه‌معروف و نهی از منکر است. اگر این طرح به‌درستی پیاده‌سازی و اجرا شده بود، به بسیاری از مشکلات امروزی مبتلا نبودیم.
امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه بانوان باید حضور فعال در جامعه داشته باشند، گفت: حضور بانوان باید در سایه امنیت روانی و اخلاقی باشد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی همدانی در پایان با اشاره به مفهوم دموکراسی به‌معنای رعایت حقوق دیگران، گفت: بی‌حجابی ضد دموکراسی است؛ چون حقوق دیگران رعایت نمی‌شود؛ به‌علاوه آنکه دموکراسی غلبه اکثریت بر اقلیت است.