printlogo


printlogo


تولیت آستان قدس در دیدار وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد
لزوم گنجاندن «سیره رضوی» در کتاب‌های درسی
تولیت آستان قدس رضوی گفت: در مناطق محروم کشور استعدادهای زیادی نهفته است که آموزش و پرورش می‌تواند، موجب کشف و بروز آنها شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین مروی در دیدار وزیر آموزش و پرورش که در حرم مطهر رضوی انجام شد، قداست و اهمیت کار آموزش و پرورش را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: گستردگی وزارت آموزش و پرورش و نقش آن در شکل‌دهی به زیرساخت فکری، تربیتی، علمی و اخلاقی نسل آینده کشور، موجب اهمیت این وزارتخانه است.
تولیت آستان قدس رضوی، مدیریت صحیح وزارت آموزش و پرورش را با توجه به عظمت و اهمیت آن، بسیار حیاتی دانست و با اشاره به فراهم بودن زمینه استعدادیابی کودکان در مدارس، ابراز کرد: استعدادهای فراوانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور وجود دارد که آموزش و پرورش می‌تواند، نقش مهمی در شناسایی و فراهم آوردن زمینه پرورش آن‌ها داشته باشد.
وی در ادامه به اهمیت توجه به سیره امام رضا(ع) در کتب درسی اشاره کرد و با بیان اینکه جای زندگینامه امام رضا(ع) در کتاب‌های درسی مدارس خالی است، گفت: در ایران تنها یک امام معصوم مدفون است؛ اما جای زندگینامه، سیره و آموزه‌های این امام رئوف(ع) در کتب درسی خالی است.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: تهیه محتوای متناسب با فرهنگ رضوی و پرداختن به زندگی‌نامه و معرفی الگوی اخلاقی، زندگی و آموزه‌های امام رضا(ع) در کتاب‌های درسی و محتوای آموزشی مدارس بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه در میان ائمه اطهار(ع)، امام رضا(ع) فرصت بیشتری برای تبیین جایگاه امامت و ولایت داشته‌اند، اظهار کرد: برای تبیین جایگاه ولایت فقیه و تقویت مبانی معرفتی، فرهنگی و حکومت اسلامی، باید به آموزه‌های امام رضا(ع) برگردیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروی معلمان را تربیت‌کنندگان نیروی انسانی آینده کشور دانست و با اشاره به مقام والای معلم، اظهار کرد: معلمان قشر فرهیخته جامعه هستند و مقام بسیار بالایی دارند که لازم است، در کتب درسی به مقام و منزلت والای معلمی پرداخته شود.
تولیت آستان قدس رضوی، در پایان، برای همکاری این آستان با وزارت آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرد.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، گزارشی از شرایط آموزشی مدارس کشور و برنامه‌های این وزارتخانه در عرصه فرهنگی ارائه کرد.