printlogo


printlogo


اخبار کوتاه ایران - شماره 716
اخبار کوتاه جهان

   بازداشت شبکهای از عوامل سازمان جاسوسی رژیمصهیونیستی: وزارت اطلاعات: شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم‌صهیونیستی که برای انجام عملیات تروریستی به کشور اعزام شده بودند، پیش از هر اقدام خرابکارانه‌ای توسط سربازان گمنام امام زمان‌(عج) شناسایی و بازداشت شدند.
 
  ثبتنام جاماندگان یارانه آغاز شد: سامانه ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه معیشتی سیصد و چهارصد هزارتومانی که هفته گذشته مسئولان وزارت کار قول راه‌اندازی آن را داده بودند، برای ثبت‌نام و بررسی درخواست متقاضیان در دسترس قرار گرفت. این سامانه در چهارچوب «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به آدرس my.gov.ir امکان ثبت‌نام را برای جاماندگان فراهم کرده است.
 
  تیم ملی المپیاد زیستشناسی ایران رتبه اول جهان شد: تیم ملی المپیاد زیست‌شناسی ایران با کسب چهار مدال طلا در سی‌وسومین المپیاد بین‌المللی زیست‌شناسی، رتبه اول جهان را از آن خود کرد‌.
 
 رونمایی از کتاب صوتی نهجالبلاغه با صدای منوچهری: اولین کتاب صوتی نهج‌البلاغه بر اساس ترجمه مرحوم «محمد دشتی» به روایت صدای ماندگار «حمید منوچهری» رونمایی شد.
 
  بازداشت سرکرده باند قاچاق دختران ایرانى به اربیل: سرکرده بزرگترین باند قاچاق دختران ایرانى به اربیل عراق توسط پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.
 
  واریز معوقات یارانه جاماندگان به زودی: پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد، قبل از واریز دور چهارم یارانه جدید (در بیستم مردادماه) معوقات مربوط به حساب جاماندگان از دریافت یارانه نقدی واریز خواهد شد.
 
 کاهش میزان ارز مسافرتی: بانک مرکزی: سقف فروش ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا مبلغ ۵۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها تعیین شده و برای کشورهای بدون ویزا نیز ۳۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها است.
 
  پیچیدهترین پهپادها در ارتش ایران: فرمانده نیروی زمینی ارتش: ارتش ایران پیچیده‌ترین پهپاد‌ها را تولید کرده و این پهپاد‌ها در عملیات‌های دوردست و برون‌مرزی، شناسایی، انهدامی و رزمی به کار گرفته می‌شوند. در حال حاضر آمادگی آن را داریم تا به کشورهای دوست تسلیحات و تجهیزات نظامی صادر کنیم.
 
  بیمه سلامت رایگان برای همه مردم به مدت ۳ ماه: وزیر بهداشت: برای مقدمه اجرای طرح دارویار، همه کسانی که بیمه نیستند، به‌مدت ۳ ماه به‌طور رایگان بیمه سلامت خواهند بود. امکان استفاده از خدمات از طریق کد ملی امکان‌پذیر است.
 
  واکنش وزیر ارتباطات به جستوجوی ایمن اینترنت: صرفا محتوای خشن و مستهجن محدود شده و این خواسته خانواده‌هاست. در بسیاری از کشورها چنین اتفاقی افتاده است.
 
  ۱۰۰ کلاهبردار انتخاباتی در کشور شناسایی شدند: مدیرکل امور انتخابات شورای نگهبان: در طول انتخابات اخیر مجلس ۱۰۰ کلاهبردار انتخاباتی شناسایی شده که شورای نگهبان از ۶۰ نفر آنها شکایت و دادگاه ۳۰ نفر را محکوم کرد. این افراد با سوء استفاده از نام شورای نگهبان و با این ادعا که در تأیید صلاحیت‌ها نقش دارند، در واقع اقدام به خرید و فروش صلاحیت می‌کردند.
 
  ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از تسهیلات بانکی: رئیسکل بانک مرکزی: این اقدام بانک‌ها خلاف مقررات بوده و اگر چنین موردی مشاهده کردید به ما اعلام کنید تا برخورد لازم صورت گیرد.
 
 رشد اقتصادی با نفت ۴.۴ و بدون نفت ۳.۹ درصد شد: بر اساس گزارش بانک مرکزی، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال گذشته با نفت ۴.۴ درصد و بدون نفت ۳.۹ درصد اعلام شد.
 
  بیماران مزمن میتوانند دو بار داروی خود را تهیه کنند: وزیر بهداشت: بیمارانی که بیماری مزمن دارند، به شرط اینکه نسخه الکترونیک برای آنها ثبت شده باشد، در دو نوبت می‌توانند داروی خود را تهیه کنند و از مزایای بیمه خود برای دارو بهره‌مند شوند.
 
  کویر لوت، با ۷۳ درجه، داغترین نقطه جهان: مدیرکل گردشگری خراسان جنوبی: براساس اولین ثبت زمینی داده‌های هواشناسی در بیابان لوت توسط یک تیم متخصص، در تعداد زیادی از نقاط مورد هدف دمای ۷۳ درجه به ثبت رسید‌. تا پیش از این همه ادعاهایی که در کشور درباره گرم‌ترین نقاط داشتیم، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای بود که با این رویداد نادر، داغ‌ترین نقطه جهان با دمای ۷۳ درجه در ریگ یلان در نهبندان ثبت شد.
 
  دو شبکه صداوسیما تعطیل میشود: صداوسیما اعلام کرد که از ۵ مرداد پخش شبکه‌های «ایران‌کالا» و «شما» متوقف می‌شود و برنامه‌های این شبکه‌ها به شبکه‌های پُربیننده منتقل خواهد شد.
 
  نظرسنجی دانشگاه تهران درباره بدحجابی: دانشگاه تهران از ۸۲ هزار نفر نظرسنجی کرده که ۸۷.۲ درصد مردم گفته‌اند با بدحجابی مخالفند.