printlogo


printlogo


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد
هدف دشمنان تجزیه جهان اسلام با هدف تقویت حضور و توجیه دخالت بیگانه در منطقه
ایجاد تجزیه جهان اسلام و تحریک اختلافات بین مذاهب و نحله‌های مذهبی با هدف تقویت حضور و توجیه دخالت نیروهای بیگانه در منطقه و همسایگان ایران پیگیری می‌شود و در این مورد دشمن با سه اولویت ایران‌هراسی، شیعه‌هراسی و اسلام‌هراسی در صدد است کنترل اوضاع را به دست بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور، به اهمیت راهبردی وحدت پرداخت و گفت: اساس دیپلماسی برتر برقراری گفت‌گوهای سازنده است و بر حسب همین اهمیت و در حوزه فعالیت‌های کاری، مجمع، نشست‌های بین ادیان و به تازگی کنفرانس‌های وحدت منطقه‌ای را مدیریت کرده است.
وی ادامه داد: در راستایی تبیین الگوی مفهومی از مسئله وحدت در حوزه اسلامی نیز معماری جدیدی برای اتحاد مسلمانان طراحی شد تا در یک چارچوب بنیادی و به تعبیر قرآنی ظل سایه «امت واحده» قرابت موجود در بین ملت‌های مختلف اسلامی در جهان را بیشتر و عمیق‌تر نماییم. در این خصوص کتابچه‌ای هم با استناد به آیات، روایات و رهنمودهای امامین انقلاب تدوین شده است تا چشم‌اندازی که برای تعامل با کشورهایی اسلامی داریم تبیین گردد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه افاقه بر دشمنان جمهوری اسلامی منوط به افشای نقشه‌های فرهنگی آن‌هاست، گفت: با مطالعات صد سال اخیر درمی‌یابیم هدف اصلی دشمن در بین کشورهای منطقه، کشورسازی یا همان طرح تجزیه ملت‌های مسلمان است که برای این منظور شبه‌قاره تحت یک سیاست انگلیسی تبدیل به کشورهایی چون پاکستان و بنگلادش می‌شود. هدفی که با سیاست‌های زیرپوستی همچنان پیگری می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به سیاست استعمارگران دایر بر «تفرقه بینداز و حکومت کن»، ادامه داد: ایجاد تجزیه جهان اسلام و تحریک اختلافات بین مذاهب و نحله‌های مذهبی با هدف تقویت حضور و توجیه دخالت نیروهای بیگانه در منطقه و همسایگان ایران پیگیری می‌شود و در این مورد دشمن با سه اولویت ایران‌هراسی، شیعه‌هراسی و اسلام‌هراسی در صدد است کنترل اوضاع را به دست بگیرد.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به تجارب خوب اتحاد مذاهب و ملیت‌های مختلف در جهاد اسلامی علیه داعش، اظهار کرد: به صرف تشکیل لشکر زینبیون، فاطمیون و نیروهای حشدالشعبی باید گفت ایران در جبهه مقاومت اسلامی پیروز شده است. در عرصه میدان جنگ با توپ، ما موفق بوده‌ایم اما آیا در جنگ نرم با دشمنان انقلاب اسلامی هم توفیقات داشته‌ایم؟!
وی در پایان سخنان خود با تشریح مصادیق «بازی در میدان دشمن» گفت: در عرصه فضای مجازی خوب است به جای استفاده از نرم‌افزارهای ساخته دشمن تبادل اطلاعات خودمان را با یک نرم‌افزار بومی داشته باشیم. اتفاقی که زیرساخت‌های آن هم آماده شده و با همراهی شرکت مخابرات، همراه اول «روبکاایکس» با قابلیت استفاده به ده زبان زنده دنیا آماده رونمایی و بهره‌برداری است.
گفتنی است، در پایان این مراسم رایزنان فرهنگی ایران به ارایه دیدگاه‌های خود در عرصه همکاری‌های مشترک در عرصه بین‌المللی پرداختند.