printlogo


printlogo


معرفی کتاب
قبله‌شناسی یا قبله‌نمای جهان
کتاب «قبله‌شناسی یا قبله‌نمای جهان» نوشته علامه حیدرقلی‌خان سردار کابلی- مصحح و محقق مهدی سهرابی/ گروه عبادات مؤسسه موضوع‌شناسی، از سوی انتشارات نشر معروف چاپ و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

در کتاب حاضر، علامه سردار کابلی متعرض روش‌های متعدد قبله‌یابی و سایر افادات مثل صحت قبله محراب مسجد رسول اکرم(ص) شده است.
قبله‌شناسی یا قبله‌نمای جهان، از بهترین کتاب‌ها برای شناخت قبله است که علامه حیدرقلی سردار کابلی(ره)  تألیف کرده است. این کتاب در واقع ترجمه‌ای از کتاب دیگر وی به‌نام «تحفةالأجلة فی معرفةالقبلة» می‌باشد که تصحیحات و مطالب زیادی بدان افزوده شده است.
در میان کتاب‌هایی که علمای اسلام در موضوع قبله پدید آورده‌اند، این کتاب درجه نخستین را داراست؛ زیرا علمایی که در این باب تصنیفی داشته‌اند، به‌اندازه نویسنده این کتاب در هیئت و ریاضیات، مخصوصاً هئیت و ریاضیات جدید، دارای تخصص نبوده‌اند و به‌همین علت، آثار آنان یا عاری از جنبه تحقیق است و یا علمی و امروزی و مصون از خطا نیست. به‌جرأت می‌توان گفت که تا به امروز کتابی با این جامعیت منتشر نشده است.
کتاب « قبله‌شناسی یا قبله‌نمای جهان » زمستان 1395 در 344 صفحه و با قطع گالینگور به‌زبان فارسی  به‌قیمت 110000 تومان از سوی انتشارات نشر معروف منتشر شده که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه مؤسسه موضوع‌شناسی به‌نشانی mozooshenasi.ir/shop فایل این کتاب را با قیمت 15000 تومان و همچنین تماس با شماره 32936045- 025 اصل کتاب را خریداری کنند.