printlogo


printlogo


معرفی کتاب
المعارف‌الرافعة فی شرح الزیارةالجامعة
المعارف‌الرافعة فی شرح الزیارةالجامعة، اثر استاد علی نظامی‌پور همدانی است که از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برای پنجمین‌بار چاپ و منتشر شده است.


نویسنده در این کتاب که در واقع تعریب کتاب «سیمای ائمه اطهار(ع) در شرح زیارت جامعه کبیره» است، ضمن تشریح مفاد زیارت جامعه کبیره، در دوازده باب به شرح و بررسی مقامات و منزلت‌های ائمه اطهار(ع) پرداخته و انواع شهادت‌ها در مورد مقام اهل‌‌بیت(ع)، آرزوها، اقرارها، سلام‌ها، اظهار محبت و شوق نسبت به آنان را که جزء مندرجات زیارت جامعه است، مورد شرح و بررسی قرار داده است.
استاد نظامی‌پور در ادامه، آثار تمسک به ولایت اهل‌بیت(ع) و محبت به درگاه آنان، مقام اهل‌بیت(ع) در قیامت، خلقت نورانی ائمه(ع)، مقام و منزلت آنان نسبت به فرشتگان الهی، ضرورت اطاعت و تبعیت از اهل‌بیت(ع) و سایر مقام‌های آن ذوات مقدسه را در این زیارت شرح داده است.  شایان ذکر است در این کتاب دو  قصیده به زبان عربی به‌تناسب موضوع کتاب که از سروده‌های مؤلف است، درج گردیده است.
خاطرنشان می‌شود، فهرست موضوعات مطرح‌شده در کتاب:کلیات، سلام‌ دادن‌ها، گواهی‌ها و شهادت‌ دادن‌های اول، آثار، نَسَب‌ها، اعتراف‌ها و اذعان‌ها، فرجام‌ها، اهل‌بیت(ع) درِ توبه هستند، گواهی‌ها و شهادت ‌دادن‌های دوم، اطاعت و شوق، آرزوها، تمجیدها، تضرع و توبه و... می‌باشدکه فصل‌های 12گانه این کتاب را تشکیل می‌دهد.
علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب، می‌توانند با شماره تلفن:  05132230803 -  05132232501 بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس(مدیریت فروش) تماس بگیرند.