printlogo


printlogo


آیت‌الله سعیدی
تقید به آداب اسلامی مهم‌ترین اصل تبلیغ است
تولیت آستان مقدس بانوی کرامت(س) گفت: آداب و تقیدات اسلامی باید در میان افرادی که کار تبلیغی می‌کنند موج بزند و روی آن تقید و تعصب داشته باشند؛ زیرا عمل، مهمترین بخش تبلیغ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی در دیدار رئیس دفتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت(س) برگزار شد، با بیان اینکه ذهن شما باید روی کارهای تبلیغی، تولید محتوا و استعدادیابی برای این کار مهم متمرکز باشد، گفت: خداوند در قرآن از ادیان دیگر دعوت می‌کند که بر روی مشترکات همکاری کنند و این بیانگر سیاست بیرون‌نگری اسلام است و هدف از این کار، جذب پیروان سایر ادیان است نه اینکه ما بخواهیم رنگ آن ادیان را بگیریم.
تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: جریان تبلیغات خارج از کشور باید از جریانات مطرح داخلی دور باشد؛ زیرا کار تبلیغ در خارج کشور باید ثبات داشته باشد و با هر دولت و جریان تغییر نکند.
وی با بیان اینکه کار در خارج کشور آیینه نظام است و نباید این آیینه کدر باشد، افزود: آداب و تقیدات اسلامی باید در میان افراد مجموعه شما موج بزند و روی آن تقید و تعصب داشته باشید؛ زیرا عمل شما مهمترین بخش تبلیغی شماست. وی با اشاره به نماز حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در کاخ کرملین، این کار را مصداق فعالیت تبلیغی عملی خواند و گفت: رئیس‌جمهور روسیه وقتی دید ایشان مقید هستند نیز به این تقید احترام گذاشت.
در ادامه، حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری رئیس دفتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در قم نیز با اشاره به روز تبلیغ دینی، اظهار کرد: مهمترین رسالت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بسط اندیشه‌ها و معارف زلال اسلامی در خارج از کشور است و الان در ۷۰ نمایندگی ایران در خارج از کشور، این سازمان متولی بسط و رصد فرهنگی است.
وی با بیان اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تنها سازمان رسمی است که در دیپلماسی فرهنگی نقش‌آفرین است، گفت: حضور این سازمان در کشورها با مجوز رسمی کشورهای هدف صورت می‌گیرد و این فرصت را فراهم می‌آورد که با توجه به قوانین کشورها حضور پررنگی داشته باشیم.  
وی با اشاره به پررنگ شدن جنبه بین‌المللی حوزه علمیه و نقش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این زمینه، گفت: با این نگاه، دفتر نمایندگی قم سازمان، حضور اندیشمندان اسلامی رو در رو با اندیشمندان خارج کشور را دنبال می‌کند تا در خارج از کشور بدانند که در حوزه‌های علمیه چه‌چیزی رقم می‌خورد.