printlogo


printlogo


آیت‌الله حسینی بوشهری در اجلاس سالیانه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم بررسی کرد
انقلاب اسلامی و تحولات پیش روی آن
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم در بزنگاه‌ها ثابت کرده‌اند که اگرچه مشکلات و انتقادهایی دارند؛ اما همیشه در کنار انقلاب ایستاده‌اند و علت آن اصول، مبانی و ریشه محکمی است که انقلاب اسلامی دارد و نسل جوان نیز پایبند به آن هستند.

   تبلیغ بدون چاشنی مبارزه با دشمن مفید نخواهد بود
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در اجلاس سالیانه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم، پس از تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (قد) گفت: حادثه تلخ و جانکاه آبادان را به مردم قهرمان خوزستان تسلیت می‌گویم و امیدوارم این حادثه عبرتی باشد برای مسئولین تا با دقت و پیگیری بیشتر خود، مانع بروز مجدد چنین حوادثی شوند.
وی با اشاره به ماجرای فیلم عنکبوت مقدس، ادامه داد: در روزهای اخیر اهانتی به ساحت مقدس امام رضا (ع) صورت گرفت. متأسفانه مزدوران داخلی در کنار مزدوران خارجی دست به دست هم داده‌اند و اعتقاد و مذهب مردم ایران را نشانه گرفته‌اند. از این تریبون از مسئولین مصرانه می‌خواهم تا مانع تکرار چنین مواردی شوند و جلوی عقده‌گشایی دشمنان، نسبت به دین و اعتقاد مردم را بگیرند.
امام جمعه قم نقش پررنگ روحانیت را در شکل‌گیری انقلاب اسلامی یادآور شد و افزود: انقلاب با حضور پرشور طلاب و روحانیون شکل گرفت و روحانیت در شکل‌گیری نهضت همیشه پیشگام بود؛ البته حوادث ۱۵ خرداد، ۱۹ دی و حوادث دیگری در این راه اتفاق افتاد که هرگز از خاطرها پاک نخواهد شد.
وی ایستادگی مثال‌زدنی مردم در مقابل بحران‌ها و چالش‌ها را امری مقدس خواند و گفت: در طول عمر انقلاب، همیشه مخالفت‌ها و چالش‌های فراوانی وجود داشته؛ اما مردم خوب ما در مقابل تمامی این چالش‌ها جانانه ایستادند و صبورانه مشکلات را تحمل کردند و اکنون به جرأت می‌توان گفت که در این جهان پر غوغا، تنها جایی که پررنگ تر از همه جا سخن از اسلام و عقاید اسلامی مطرح است، ایران اسلامی ماست.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما چالش‌ها و آسیب‌های زیادی را پشت‌سر گذاشته است و چالش‌های فراوانی نیز در پیش‌روی خود دارد؛ اما اگر بر ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که داریم تکیه کنیم، بر تمامی این مشکلات نیز پیروز خواهیم شد. چرا که مبانی و اصول محکمی داریم و ماندگاری یک نهضت به استحکام مبانی و اصول آن است.
وی ادامه داد: مبانی انقلاب اسلامی ما، قرآن و کلام نورانی اهل‌بیت (ع) است و اگر به تاریخ بنگریم نیز متوجه می‌شویم که هیچ انقلابی، چنین اصول و مبانی محکمی نداشته است. درست است که در عرصه‌های داخلی و خارجی چالش‌هایی داشته و داریم؛ اما اگر با استفاده از این مبانی و بر اساس آن‌ها پیش برویم، تمامی مشکلات مرتفع خواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به سرود “سلام فرمانده” گفت: در فضایی که گرانی‌های افسارگسیخته مردم را تحت فشار قرار داده است، سرودی خطاب به امام زمان (عج) مطرح می‌شود و در نقاط مختلف کشور شاهد به صحنه آمدن کودکان و نوجوانان زیادی هستیم که نشان از این دارد که علی‌رغم اینکه چند نسل از انقلاب گذشته؛ اما نسل جوان ما نیز همچنان بر آرمان‌های انقلاب استوار است.
وی افزود: مردم اگرچه مشکلات و انتقادهایی دارند؛ اما همیشه در بزنگاه‌ها در کنار این انقلاب بوده‌اند و هیچگاه آن را تنها نگذاشته‌اند؛ چرا که انقلاب ما بر مبنای اخلاق است و این ریشه به‌قدری قدرتمند است که نمی‌توان آن را از جای کند. اگر امروز روزنه‌های امید را در سرتاسر جهان مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم که رژیم صهیونیستی از رویای خود دست برداشته و بزدلانه در اطراف خود دیوار کشیده است و گاه‌گاهی البته دست به جنایاتی می‌زند، همه و همه به برکت نهالی است که امام خمینی (قد) کاشت.
وی غایت انقلاب اسلامی را ظهور حضرت مهدی (عج) دانست و گفت: انقلاب ما شاداب است و آینده بسیار امیدوار کننده‌ای دارد. پایان این خط، تمدن اسلامی است و تمدن اسلامی همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند، به ظهور حضرتش منتهی خواهد شد إنشاء‌الله.
وی با تأکید بر لزوم امید افزایی در جامعه، اظهار داشت: هنگامی که یک جامعه امید به آینده داشته باشد، با وجود مشکلات مختلف، به حرکت خود ادامه می‌دهد؛ البته ممکن است سیاست‌های اقتصادی و خارجی ما تغییر کند؛ اما دولت‌ها باید به اصول و مبانی اسلام پایبند بمانند و از آن‌ها جدا نشوند. با وجود مشکلات متعدد در عرصه‌های گوناگون حرف برای گفتن داریم. در نانو، پزشکی، هسته‌ای، نظامی و … توانسته‌ایم دست‌آوردهای خوبی کسب کنیم؛ اما هر کجا اراده‌ و باور نداشته‌ایم، نتیجه خوبی نیز نگرفته‌ایم.
وی در پایان خطاب به اساتید حوزه علمیه گفت: روحانیت باید دیده‌بان حقوق ملت باشد و انقلاب را حراست کند. روحانیت نباید خود را تنها مشغول درس و بحث کرده و از اوضاع و احوال سیاسی کشور غافل شود.

   تصمیم بزرگ دولت در مردمیسازی یارانه بهنفع نظام اسلامی است.
همچنین در این جلسه، دکتر پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز که به‌عنوان مهمان ویژه حضور داشت، گفت: تصمیم بزرگ دولت سیزدهم در مردمی‌سازی یارانه‌ها به‌نفع نظام اسلامی بود و از فساد و رانت جلوگیری خواهد کرد و راه را برای اتخاذ تصمیمات بزرگ اقتصادی آینده خواهد گشود.
پورابراهیمی با بیان اینکه اختصاص ارز ترجیحی به واردات باعث اتلاف میلیاردها دلار از منابع ارزی کشور شد، خاطرنشان کرد: سالانه به‌طور متوسط ۱۵ میلیارد دلار از منابع ارزی کشور به واردات کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده؛ اما بیش از ۷۰ درصد از این منابع عملاً به دست مردم نرسیده است.
وی با اشاره به رشد ۵۰ درصدی واردات کالاهای اساسی در ۴ سال گذشته، گفت: این افزایش واردات با کاهش ۳۰ درصدی مصرف کالاهای اساسی توسط دهک‌های کم‌درآمد جامعه همراه بوده که نشان می‌دهد، بخش بزرگی از کالایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شده، دوباره به خارج از کشور قاچاق می‌شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها عملاً شاهد جابه‌جایی منابع هستیم، گفت: موضوع حذف یارانه کالاهای اساسی، به‌نادرستی در جامعه مطرح شده؛ درحالی‌که ما شاهد جابه‌جایی منابع هستیم و یارانه‌ای که تا پیش از این به واردکنندگان داده می‌شد، با اجرای این طرح مستقیم به مردم پرداخت می‌شود.
پورابراهیمی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدا مخالف تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی بودند، افزود: تجربه ثابت کرده، هرجا در قیمت‌گذاری شاهد کالایی چندنرخی بوده‌ایم، فساد، مجال بروز و ظهور پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه دولت‌های یازدهم و دوازدهم تمام سرمایه‌گذاری‌شان را بر روی سیاست خارجی و مشخصاً برجام گذاشته بودند، خاطرنشان کرد: با پیگیری این سیاست غلط در پایان دولت دوازدهم تمامی شاخص‌های اقتصادی کشور در وضعیت نامناسبی قرار داشت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت قبل جسارت مردمی‌سازی یارانه‌ها را نداشت؛ اما با اجرای این طرح در دولت سیزدهم، افق روشنی پیش‌روی حیات اقتصادی کشور دیده می‌شود.
گفتنی است، در این مراسم از پدر شهید محمدمهدی مالامیری اولین روحانی شهید مدافع حرم نیز قدردانی شد.