printlogo


printlogo


نماینده شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ستاد راهبری جمعیت حوزه
اولین راهکار برای مقابله با بحران جمعیت فرهنگ‌سازی است
حائری شیرازی گفت: برای اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت، می‌بایست در وهله اول با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها را در امر فرزندآوری متقاعد کرد.

سرکار خانم حائری شیرازی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری حوزه، به تشریح اقدامات این ستاد پرداخت و گفت: اداره پاسخ به سؤالات جامعة‌‌الزهرا(س) در راستای پرداختن به موضوع سقط جنین و تبعات آن تاکنون اقدام به برگزاری نشست‌هایی با این موضوع، برای زنان باردار مورد هدف طرح غربالگری کرده است.
نماینده شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ستاد راهبری جمعیت حوزه، خاطرنشان کرد: جلسات علمی و بررسی‌های مفصلی را در خصوص سقط جنین برگزار کردیم تا این موضوع از جهات فقهی و پزشکی مورد واکاوی قرار گیرد.
وی عملکرد حوزه، در راستای ارائه آیین‌نامه مطابق با مبانی دینی را رضایت‌بخش دانست و گفت: در طرح جوانی جمعیت مواد ۵۳ و ۵۶ می‌بایست، به‌ترتیب توسط وزارت بهداشت و قوه قضائیه اجرایی گردند؛ ۲ آیین‌نامه تدوین‌شده از سوی حوزه می‌تواند، ذیل این دو ماده مورد استفاده قرار گیرند؛ این آیین‌نامه‌ها با استفاده از ظرفیت حقوقدانان و پزشکان طراحی شده و همچنین از زوایای کلامی و روان‌شناختی نیز، مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
حائری شیرازی تصریح کرد: برای اجرایی شدن طرح جوانی جمعیت، می‌بایست در وهله اول با استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی، خانواده‌ها را در امر فرزندآوری متقاعد کرد.
وی با اشاره به عدم اجرای آیین‌نامه‌های تدوین‌شده در ستاد راهبری جمعیت حوزه، افزود: این آیین‌نامه‌ها با تعاملات بین ستاد راهبری جمعیت حوزه و ستاد ملی جمعیت به‌زودی اجرایی خواهند شد.
مدیر اداره پاسخ به سؤالات جامعة‌‌الزهرا(س) بیان کرد: حوزه‌های علمیه همراه با دولت انقلابی و مردمی، با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تبلیغی خود، به تحقق سیاست‌های افزایش جمعیت در کشور یاری خواهد رساند.
وی در پایان تصریح کرد: متأسفانه در دهه اول انقلاب اسلامی، هزینه‌های بسیاری در زمینه ارائه ابزار و داروهای کنترل جمعیت به کشور ما تحمیل شد که به ایجاد فرهنگ تک‌فرزندی و یا دو فرزندی انجامید؛ اکنون باید حمایت‌ها به سمت فرزندآوری سوق داده شوند.