printlogo


printlogo


انعقاد تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی جامعة‌‌الزهرا(س) با همایش بین‌المللی اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای
اعضای ستاد برگزاری همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای با مدیر جامعة‌الزهرا(س) دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرکار خانم سیده‌زهره برقعی، در دیدار اعضای ستاد برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای، استفاده از ظرفیت مبلغان برای گفتمان‌سازی اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی را برای عموم مردم در کنار کارهای پژوهشی عمیق، بسیار ضروری دانست و گفت: در زمینه تبیین اندیشه‌های دفاعی رهبری از منظر فقه، قرآن و حدیث و دیگر علوم اسلامی، آماده همکاری با این همایش هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدری، دبیر علمی همایش اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای نیز در ابتدای این دیدار، گفت: این ایده از سال ۸۹ در وزارت دفاع شکل گرفت که اندیشه دفاعی رهبر معظم انقلاب مورد بررسی قرار گیرد. برای برگزاری این همایش، هرچند در ابتدا مخالفت‌هایی وجود داشت؛ اما با پیگیری‌های انجام‌شده، موافقت‌های اولیه کسب و تاکنون ۴ همایش برگزار شده است و همایش پنجم، به‌صورت بین‌المللی در آبان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
وی ارائه ۴۵۰۰ مقاله، چاپ ۲۰ کتاب مرجع و ۳۰ کتاب از مقالات برتر همایش را، بخشی از آثار علمی چهار همایش گذشته عنوان و اظهار کرد: ارائه ‌‌الگوی دفاعی واحد برای نیروهای مسلح و ایجاد گفتمان دفاعی برای عموم مردم، از اهداف این همایش است.
گفتنی است،‌ در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری علمی _ پژوهشی بین جامعة‌‌الزهرا(س) و دبیرخانه همایش بین‌المللی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای امضا شد.