printlogo


printlogo


دبیرکل حزب‌‌الله لبنان تصریح کرد
شکست توطئه به فراموشی سپردن فلسطین
دبیرکل حزب‌‌الله لبنان، به‌مناسبت روز جهانی قدس تأکید کرد: روز جهانی قدس تأکیدی بر حقانیت آرمان فلسطین است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌‌الله لبنان، ۹ اردیبهشت به‌مناسبت روز جهانی قدس، در جشنواره «قدس همان محور است»، با بیان اینکه امام خمینی(قد) با اعلام روز قدس خواستند، قدس و فلسطین زنده بماند، گفت: روز جهانی قدس تأکیدی است بر حقانیت آرمان فلسطین و قانونی بودن آن و مظلومیت مردم فلسطین.
وی گفت: از زمانی که رژیم صهیونیستی ایجاد شد، حرکت صهیونیسم و همه حامیان آن، در صدد این بودند که این رژیم در این منطقه به قدرت برتر و کلیدی آن تبدیل شود.
دبیرکل حزب‌‌الله لبنان خاطرنشان کرد: این افراد روی زمان حساب باز کرده‌اند تا فلسطینی‌ها اراضی و خانه و کاشانه خود و عرب‌ها نیز این مسئله را فراموش کنند؛ ولی ما امروز تأکید می‌کنیم که این مسیر فراموشی فروپاشیده است.
وی افزود: اشغالگران و حامیان آن‌ها از سال 1948 در این مسیر تلاش کردند که امت اسلامی از اینکه نمی‌تواند قدس و مقدسات خود را پس بگیرد، ناامید شود. جنایات صهیونیست‌ها تا امروز تمام نشده است؛ ولی مسیر ناامیدی به تاریخ پیوسته و امروز می‌بینیم که هر روز پرچم فلسطین بالا برده می‌شود. هر روز عملیات مقاومت و استشهادی انجام می‌شود. فلسطینی‌ها هر روز آرمانشان را یادآوری می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله به روند عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی پرداخت و آن را در راستای همین ناامید کردن مسلمانان و فلسطینیان دانست و گفت: خیانت مقامات عربی به فلسطین و روند سازش و عادی‌سازی، همه این‌ها هدفشان همان ناامید و مأیوس کردن فلسطینیان است. مردم فلسطین امروز بیش از پیش امیدوار بوده و بر آزادسازی کشور و خاکشان از متجاوزان در آینده شدیداً ایمان دارند.
دبیرکل حزب‌‌الله لبنان گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران، قدس و فلسطین را رها می‌کرد و به حمایت از مقاومت فلسطین پایان می‌داد و سفارت رژیم صهیونیستی در تهران را به فلسطین نمی‌داد، امروز این همه تحریم و محاصره نبود. هدف از این تحریم‌ها و محاصره و لیست‌های تروریسم [علیه ایران]، رها کردن قدس و حقوق مردم فلسطین است.
وی ادامه داد: اگر سوریه امروز حمایت از فلسطین و آرمانش را رها کند، این حملات و اشغال جولان سوریه در کار نخواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌مناسبت روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: آنچه حضرت آقا گفتند، تأکیدی است بر پایبندی جدی و قطعی ایران به حمایت از فلسطین و جنبش‌های مقاوم در منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: مسیر فرسایشی که دشمن در پیش گرفته، نتیجه‌‌ای در بر نداشته است و این مقاومت و ایستادگی در برابر متجاوز است که به‌عنوان پایگاه حامی مقاومت باقی خواهد ماند؛ مقاومتی که با آن، فلسطین آزاد خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله افزود: مسئله فلسطین بخشی از دین، ایمان و کرامت ماست و ما امتی هستیم که نمی‌توانیم از ایمان، باور دینی و کرامت خود صرف نظر کنیم.
دبیرکل حزب‌‌الله لبنان تصریح کرد: خط جهاد نظامی ثابت کرد که رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد و به هیچ‌وجه هم برتری ندارد و ما توانستیم، به این رژیم شکست را تحمیل کنیم.