printlogo


printlogo


رئیس جامعة المصطفی العالمیه
از ظرفیت جامعةالمصطفی برای ترجمه آثار مهدویت به زبان‌های مختلف استفاده شود
یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب جامعةالمصطفی، موضوع ترجمه آثار به زبان‌های گوناگون است و می‌توان از این فرصت، برای ترجمه آثار مهدویت به زبان‌های مختلف بهره‌برداری نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در دیدار مسئولان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان قم، گفت: باید در همه ابعاد علمی، آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی-اجتماعی در جهت آشنایی جامعه با این معارف و بسط و گسترش آن بکوشیم.
رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به گام‌های خوبی که در حوزه علمیه در زمینه مهدویت برداشته شده است، اظهار کرد: هم‌اکنون، مؤسسات و بنیادهای مختلفی به این مسئله می‌پردازند که جای خشنودی است و البته در جامعةالمصطفی نیز، زمینه‌های مناسب و متعددی برای این موضوع وجود دارد.
وی راه‌اندازی رشته‌های آموزشی مرتبط با مهدویت را در مقاطع ارشد و دکتری و سطوح ۳ و ۴ جامعةالمصطفی، یکی از این زمینه‌ها دانست و تصریح کرد: در کنار این رشته‌های بلندمدت، برگزاری آموزش‌های کوتاه‌مدت و دوره‌های آموزشی برای طلاب و خانواده‌های آنان، یکی دیگر از محورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی بخش پژوهش را یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم جامعةالمصطفی برشمرد و اذعان کرد: در این زمینه می‌توان با برنامه‌ریزی و ارائه مشوق‌هایی، نگارش مقالات، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترای طلاب جامعةالمصطفی را به سوی مباحث مهدویت سوق داد. یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب جامعةالمصطفی، موضوع ترجمه آثار به زبان‌های گوناگون است و می‌توان از این فرصت، برای ترجمه آثار مهدویت به زبان‌های مختلف بهره‌برداری نمود.
رئیس جامعةالمصطفی، در پایان، با تأکید بر اهمیت موضوع مهدویت برای پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: ارتباط با مراکز مشابه در خارج کشور و دیگر محورهای همکاری، می‌تواند در قالب تفاهم‌نامه‌ای گردآوری شده و مبنای همکاری مشترک جامعةالمصطفی و بنیاد مهدی موعود(عج) قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ شهیدی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در استان قم، اظهار کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در سال ۱۳۸۰شمسی به‌همت حجت‌الاسلام والمسلمین‌ قرائتی پایه‌گذاری شد و مرکز تخصصی مهدویت، پشتوانه علمی آن به‌شمار می‌رود و به فعالیت مشغول است.
وی ادامه داد: ما در قم توفیق خدمت به حضرت ولی‌عصر(عج) را داریم و هدف اصلی این بنیاد، گسترش معارف مهدویت و مقابله با آسیب‌هاست.