printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان
باید در کنار راهپیمایی روز قدس در مقابل رژیم صهیونیستی جهاد کرد
این مرجع تقلید گفتند: در حال حاضر راهی جز جهاد و هم‌فکری در مقابل رژیم صهیونیستی وجود ندارد؛ البته تمام مردم دنیا در روز قدس راهپیمایی کردند و شعار دادند؛ ولی ما این را کافی نمی‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ۱۴اردیبهشت در دیدار شیخ علی‌الخطیب، نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با تأکید بر اینکه عزت اسلام همیشه باید حفظ شود، اظهار کردند: امروز در دنیا با جریان‌های عجیبی مواجه هستیم و باید همه مسلمان‌ها با هم متحد باشند؛ مرزهای جغرافیایی در اسلام مطرح نیست و اسلام کاری به مرزها ندارد و جهاد، وسیله‌ای برای عزت اسلام است و فرهنگ، عقیده و ایمان ما بر این پایه استوار شده است.
ایشان افزودند: در زمانی که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرده و مقداری از اراضی این کشور را اشغال کرده بود، امام خمینی(قد) بیان کردند که باید جهاد کنید و مردم لبنان به‌واسطه فرمایش امام مجهز شدند و کلام امام به‌اندازه‌ای مؤثر بود که جوانان فوج فوج می‌آمدند و برای جهاد اعلام آمادگی می‌کردند و همین وسیله باعث شد تا صهیونیست‌ها از لبنان بیرون بروند؛ در حال حاضر نیز راهی جز جهاد و هم‌فکری وجود ندارد؛ البته تمام مردم دنیا در روز قدس راهپیمایی کردند و شعار دادند؛ ولی ما این را کافی نمی‌دانیم.
این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز روز حرف نیست و باید عمل کرد، گفتند: اگر آنهایی که در فلسطین تک تک کشته می‌شوند، با هم جمع شوند و با هم باشند، پیروز می‌شوند؛ چراکه صهیونیست‌ها از مرگ می‌ترسند؛ ولی ما مسلمانان از مرگ هراسی نداریم؛ چون یا غالب می‌شویم یا شهید؛ باید به میدان بیاییم و با هم متحد باشیم.  معظم‌له در ادامه خاطرنشان کردند: بنده با امام موسی صدر هم‌مباحثه بودم و با ایشان و علمای دیگر لبنان ارتباط داشتم. اینها کاری کردند که هم شیعه را بشناسانند و هم اتحاد و وحدت ایجاد کنند؛ امام موسی صدر به همه اعم از شیعیان، مسلمانان، مسیحیان و... محبت می‌کرد. مردم از علما اخلاق خوب می‌خواهند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پایان بیان کردند: راه همان راه است و باید عمل کرد و وقت صحبت گذشته است؛ شیعه و سنی و همه مسلمانان باید با هم متحد باشند.

   مجلس اعلای شیعیان لبنان حامی مقاومت است
شیخ علی‌الخطیب نیز در این دیدار، ضمن بیان گزارشی از شکل‌گیری مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، گفت: شیخ امام موسی صدر حس اقتدار به شیعیان بخشید. ایشان به‌عنوان اولین رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان توانست، ارتباط و تعامل را با کشور‌های عربی به وجود بیاورد.
نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در پایان، گفت: مجلس اعلای شیعیان لبنان همواره حامی مقاومت بوده و از ایجاد فتنه در بین شیعه و سنی جلوگیری کرده و از طریق ارتباطاتی که دارد، می‌تواند به شیعیان خدمات ارائه دهد.