printlogo


printlogo


آیت‌الله‌العظمی سبحانی در پیامی به مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم
از تلاش‌های رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم تقدیر شد

مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم، با پیام حضرت آیت‌الله سبحانی و سخنرانی آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، ۱۵‌دی در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله سبحانی با ارسال پیامی به مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، از تلاش‌ها و زحمات دکتر قدیر رئیس سابق این مرکز دانشگاهی تقدیر و تشکر کردند. در پیام این مرجع تقلید آمده است:
اکنون که قریب دو سال است، جامعه جهانی با پدیده شوم به‌نام کرونا مواجه شده ‌است و تاکنون جان چند میلیون انسان را گرفته و خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته ‌است، در چنین شرایطی انسان‌های وارسته‌ای با مدد الهی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و تلاش و جهاد شبانه‌روزی و بی‌وقفه آن‌ها بر همگان مشهود است.  از آنجا که اینجانب از نزدیک در جریان فعالیت‌های پرستاران و کادر درمانی بودم، صمیمانه از یکایک آنها تشکر، قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.
در این گردهمایی که به‌پاس تلاش‌های چندین ساله جناب آقای دکتر محمدرضا قدیر تشکیل شده است، یادآور می‌شوم که از ویژگی‌های ایشان این است که پیوسته پاسخگوی نیازمندان بوده و به هر طریقی به کمک آنان می‌شتافت. اینجانب به‌نوبه خود، از ایشان تقدیر و تشکر نموده و توفیقات مضاعف برای جناب آقای دکتر مصری از خداوند متعال مسئلت دارم.

   امر اهلبیت(ع) در مسائل بهداشتی احیا شود
آیت‌الله سعیدی هم در این مراسم، اظهار کرد: امام رضا(ع) فرمودند: خدا رحمت کند کسی را که امر ما اهل‌بیت(ع) را احیا کند که در حقیقت یک مطالبه در قالب دعاست.
نماینده ولی‌فقیه در قم، احیای امر اهل‌بیت(ع) را یک وظیفه و تکلیف برای شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) دانست و افزود: معصومین(ع) و اولیا، خودشان سردمدار احیای امر الهی بودند؛ حضرت زهرا(س) که در ایام شهادتشان هستیم، با حرکت‌های چندجانبه خود، به احیای امری که به ما توصیه کرده‌اند، پرداختند و دیگران را با خطاب «بیایید» مخاطب قرار دادند.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و علما در مواجهه درست با مسائل بهداشتی، گفت: با وجود اینکه در قم دیدگاه‌های مختلفی در رابطه با ویروس کرونا وجود داشت؛ ولی با مدیریت صحیح دکتر محمدرضا قدیر در دانشگاه علوم پزشکی و منطق استواری که برای رعایت مسائل بهداشتی در مقابله با این ویروس داشت و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع و علما، گام‌های مؤثری برداشته شد و باید این راه پرافتخار ادامه پیدا کند.
وی موفقیت‌های جامعه اسلامی در برابر بیماری کرونا را، از مصادیق احیای امر اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: اهل‌بیت(ع) فرمودند: شما باید زینت ما باشید و باعث زشتی و بی‌آبرویی ما نباشید و یکی از مواردی که باعث آبروی اهل‌بیت(ع) شد، همین رعایت نکات بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا در مجامع مذهبی و اسلامی است.
آیت‌الله سعیدی با تشکر از زحمات دکتر محمدرضا قدیر رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی قم که در مقابله با بیماری کرونا زحمات زیادی را متحمل شد و با اخلاق و رفتار خوش، مسائل حوزه بهداشت و درمان را در این استان به‌خوبی سامان داد، گفت: دکتر مصری سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قم نیز، از فعالان قرآنی است که با کلام خدا و اهل‌بیت(ع) آشنایی دارد که در کار برای نظام اسلامی، می‌تواند بسیار مؤثر باشد.