printlogo


printlogo


در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به‌مناسبت سالروز ۱۹‌دی تصریح شد
میدان‌های نبرد در غزه، لبنان، یمن، سوریه و عراق باتلاقی عمیق پیش روی استکبار گسترده است
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پیامی به‌مناسبت سالروز قیام ۱۹‌دی آورده است: جبهه استکبار و ظلم، در اوج ذلت و درماندگی است و رویش شهید سلیمانی‌ها، بهترین گواه بر این مدعاست. میدان‌های نبرد در غزه، لبنان، یمن، سوریه و عراق، باتلاقی عمیق پیش روی استکبار گسترده که به‌زودی آن فاسدان را در خود فرو خواهد برد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیانیه این نهاد به‌مناسبت سالروز ۱۹‌دی به این شرح است:
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
حماسه ۱۹‌دی یک خاطره زنده و هویت‌بخش در قاموس سیاسی ایران است که غیرت ایمانی و دینی مردم شریف قم را در حمایت از رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(قد) نشان داد. یوم‌الله ۱۹‌دی در فصل افتخارات مرجعیت، روحانیت و مردم قم، حماسه‌ای ماندگار است و باید با تأمل و تفکر، از این حادثه تأثیرگذار و موج‌آفرین درس گرفت.
خروش مؤمنانه روحانیت و مردم قم با توکل بر خدای متعال و در سایه عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) تحول عظیمی در نهضت مردم ایران به وجود آورد و اربعین‌های پشت سر هم و تکثیر امواج آن، بهمن ۵۷ را به دهه فجر انقلاب اسلامی تبدیل کرد. «اخلاص، ایمان و عمل به‌هنگام» سیره و سلوک قم انقلابی است و علی‌رغم تمام توطئه‌ها و ترفندها، قم مهد انقلاب و پایگاه بصیرت باقی خواهد ماند. این حرکت خدامحور، قدرتی معنوی و تحولی عظیم به ارمغان آورد که امروز انقلاب اسلامی با صبر و استقامت در مسیر آن حماسه، به عزت و اقتدار رسیده است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تسلیت ایام شهادت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) و اعلام پای‌بندی و تعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و تکریم و تجلیل از امام خمینی(قد) آن رهبر حماسه‌ساز، با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای(دامت برکاته) تجدید بیعت کرده و اعلام می‌دارد:
ملت مؤمن ایران، در مسیر پرسعادت انقلاب اسلامی بدون هیچ سستی و تزلزلی پیش می‌روند و به  «وأنتم الأعلون إن‌کنتم مؤمنین» ایمان دارند. آینده روشن ملت ایران با کار هوشمندانه و مؤمنانه ساخته خواهد شد و عمل به‌هنگام، با پشتوانه ایمان و پیروی از خط ولایت فقیه، تنها راه رسیدن به قله‌هاست. جبهه استکبار و ظلم، در اوج ذلت و درماندگی است و این حقیقت بر کسی پوشیده نیست و رویش شهید سلیمانی‌ها بهترین گواه بر این مدعاست. میدان‌های نبرد در غزه، لبنان، یمن، سوریه و عراق، باتلاقی عمیق پیش روی استکبار گسترده که به‌زودی آن فاسدان را در خود فرو خواهد برد. جهاد و استقامت ملت شریف ایران، خستگى راه را از چهره مجاهدان زدوده و تردیدها و تزلزل‌ها را از بین برده است. و بالاخره، آینده از آن اهل ایمان است و روزهای عزت و شوکت حقیقی ملت‌ها، از افق ایران اسلامی آشکار خواهد شد. انشاءالله
والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
سید‌هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم