printlogo


printlogo


عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه
تیم مذاکره‌کننده مسیر تنفس قلدرمآبی غرب را بسته است
تیم دیپلماسی فعلی خط درست را در حال پیگیری است؛ ولی چون تاکنون غرب از روی قلدرمآبی حرکت کرده و پذیرش خواسته‌های ایران برای آنها خفت‌بار خواهد بود و هیمنه آنها را در هم خواهد شکست، ممکن است آنها حاضر به پذیرش برنامه‌های ایران نشوند.

آیت‌الله رجبی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به هفته بصیرت و مذاکره وین هشت، گفت: مردم ایران اسلامی، همواره در صحنه‌های مختلف بصیرت خود را نسبت به آرمان‌های امام راحل و خون شهدا نشان دادند و از آن مسیری که امامین انقلاب ترسیم کردند، لحظه‌ای عقب‌نشینی نکرده و پیرو خواهند ماند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) افزود: مردم با توجه به شرایط فعلی که نظام نیازمند به حمایت است، باز هم حمایت خواهند کرد و به مکتب، دین و اسلام وفادار خواهند بود و نشان خواهند داد که با دشمن کنار نخواهند آمد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: ملت ایران همواره با کمال اقتدار در برابر فتنه و توطئه‌های دشمنان خواهند ایستاد. این ملت استحاله‌پذیر نیست. زمانی دشمنان این‌گونه فکر می‌کردند؛ ولی مردم نشان دادند که با خوی استکباری نمی‌توان کنار آمد.
وی اظهار کرد: امنیت این کشور به‌سادگی به دست نیامده و مردم هم این را به‌خوبی می‌دانند و آگاه هستند.
آیت‌الله رجبی در ادامه، به موضوع مذاکرات وین هشت هم اشاره کرد و گفت: تیم دیپلماسی فعلی خط درست را در حال پیگیری است؛ ولی چون تاکنون غرب از روی قلدرمآبی حرکت کرده و پذیرش خواسته‌های ایران برای آنها خفت‌بار خواهد بود و هیمنه آنها را در هم خواهد شکست، ممکن است آنها حاضر به پذیرش برنامه‌های ایران نشوند. اگرچه از مواضع خود عقب‌نشینی هم کردند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) افزود: ولی تیم فعلی مصالح نظام، منویات رهبری و منافع مردم و ملت را در نظر می‌گیرد، اقتدار نظام را خوب می‌شناسد و می‌داند که چگونه باید با دشمن رفتار کرد.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: ولی این سخن به این معنا نیست که آنها سرجنگ با ما نداشته باشند. همواره استکبار به دنبال مبارزه با اصل دین، اسلام و ارزش‌های دینی و نظام بوده است و این تیم فعلی نظام جمهوری اسلامی، هرچقدر بتواند از آن دشمنی‌ها بکاهد، کار بزرگی کرده و حتی نوع عملکرد پیروزمندانه آنها، می‌تواند موفقیت بزرگی برای کشور در برابر غربی‌ها باشد.