printlogo


printlogo


مدیر حوزه‌های علمیه خواهران
حوزه‌ علمیه خواهران باید قدرت حل مسائل حوزه زن و خانواده را داشته باشد
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه انتظار عمومی از حوزه‌های علمیه خواهران در سطح بالایی است، گفت: حل مسائل پیچیده نظام دیر یا زود از حوزه مطالبه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور، در جلسه عمومی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه ما در حال آماده شدن برای میدان رزم هستیم، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران، باید قدرت حل مسائل حوزه زن و خانواده را داشته باشد و از اکنون بتواند به‌نحو شایسته‌ای نماینده مذهب تشیع در حل مسائل مرتبط با زن و خانواده باشد؛ چون به‌تدریج جامعه مدیریتی و علمی کشور از این منظر به شما نگاه خواهد کرد.
وی با اشاره به تمرکز دولت و مجلس بر مسئله فرزندآوری، افزود: انتظار از حوزه‌های علمیه خواهران این است که در فرهنگ‌سازی فرزندآوری و ممانعت از پیر شدن جامعه نقش‌آفرینی جدی داشته باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور ضمن تقدیر از فعالیت‌های انجام‌گرفته در هفته پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: هفته پژوهش نشان داد، مرکز و مدیریت‌های استانی و مدارس به هم پیوسته و شبکه هم‌افزای امیدبخشی شده است که حس یک خانواده بودن پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه آینده علمی حوزه در معاونت پژوهش رقم می‌خورد، گفت: اگر مجموعه پژوهش وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد، امکان پیش‌بینی آینده امیدبخشی برای حوزه خواهیم داشت. هرچه مجموعه پژوهش بر مسائل اصلی تمرکز کند، میزان امید به آینده روشن‌تر خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور، بزرگ‌ترین آسیب کارهای پژوهشی را، باور نکردن جامعه هدف و بسنده کردن به یک حد خاصی از فعالیت دانست و افزود: باید طلاب و خروجی این مجموعه را باور کنیم تا جریان جاری به‌سرعت پیشرفت کند.
وی، خواستار نوآوری در پژوهش شد و گفت: مؤثر بودن یکی از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه انتظار عمومی از حوزه‌های علمیه خواهران در سطح بالایی است، گفت: حل مسائل پیچیده نظام دیر یا زود از حوزه مطالبه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش زمانی میدان‌دار خواهیم شد که حرف جدیدی داشته باشیم، مرزهای دانش را جابه‌جا کنیم و مؤثر و مرکز ثقل بشویم، گفت: باید تک‌ستاره‌های میدان پژوهش را شناسایی کنیم و پرورش دهیم تا کلیت حوزه به‌عنوان مرجع مسائل زنان دیده شود. در جریان حرفه‌ای شدن هم باید به تولید دانش و نظریه‌پردازی از سوی بانوان حوزوی تأکید کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به ضرورت ارتباط علمی معاونت پژوهش با گروه‌های علمی حوزه‌های علمیه خواهران، یکی از راه‌های این ارتباط و بهره‌مندی از دانش دانشمندان را فعال‌سازی مرکز مشاوره پژوهشی دانست.
وی ضمن استقبال از برپایی نمایشگاه دیجیتال آثار پژوهشی، بیان کرد: سازمانی که در فضای مجازی آثار خود را کریمانه ارائه نکند، مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.
عرضه ۷۲۶ اثر پژوهشی بانوان حوزوی در هفته پژوهش
عبدالله ایزانلو، دبیر نمایشگاه هفته پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران هم در این جلسه، با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران در هفته پژوهش، گفت: ۷۲۶ اثر پژوهشی بانوان حوزوی در هفته پژوهش عرضه شد که از میان این آثار، ۳۰۸ کتاب، ۲۸۶ پایان‌نامه و ۱۴ نشریه از مدارس علمیه ارائه شد.
فائزه اسکندری مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این جلسه، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های سطح۳ و ۴ حوزه‌های علمیه خواهران، به پایگاه‌های رسمی ملی و بین‌المللی وارد شوند، گفت: این پایان‌نامه‌ها و مقالات حدود ۸۳۰۰ مورد است.