printlogo


printlogo


حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله
عاملان شهادت حاج قاسم و ابومهدی به سزای عمل خود خواهند رسید
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: کسانی که این اقدام تروریستی را مرتکب شدند، به سزای عمل خود در دنیا خواهند رسید و این وعده انقلابیون و آزادگان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از المنار، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به‌مناسبت سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی، گفت: هنگامی که مراسم شهادت فرماندهان پیروزی در عراق و ایران و دیگر مناطق گرامی داشته می‌شود، این تأکیدی بر قدرشناسی از آنهاست. تبعات ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس همواره ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مناسبت شهادت سرداران پیروزی، بیانگر احترام و تقدیر ما از آنها و تأکیدی بر ثبات قدم برادران آنها در پیمودن راه و پایداری و ادامه جهاد و مقاومت و حضور و رویارویی با طرح‌های استکبار آمریکایی و صهیونیستی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله گفت: طی دو سال گذشته نبردهای بزرگی رخ داده است که تأکیدی بر ادامه راه این دو شهید است؛ از جمله نبرد شمشیر قدس.
وی افزود: آمریکای قاتل، عراق را اشغال و ده‌ها هزار عراقی را کشت و زیرساخت‌های آن ‌را ویران و منابعش ‌را غارت کرد و انواع شکنجه‌ها علیه عراقی‌ها روا داشت. ملت‌ها و کشورهای ما باید موضع ثابت خود را میان قاتل و شهید مشخص کنند؛ کما اینکه عراق باید در قبال قاتل و شهید موضع‌گیری داشته باشد.
دبیرکل حزب‌الله گفت: آمریکا داعش را ایجاد کرد و مسئول همه جنایاتی است که در عراق رخ داد و به این بهانه به عراق بازگشت. آمریکا عراق را اشغال و قبل از ترور شهید سلیمانی، مرتکب کشتار شد. ملت‌ها و کشورهای ما باید موضع روشنی اتخاذ کنند؛ نه به‌خاطر شهید بلکه به‌خاطر آینده خود.
وی در ادامه گفت: آمریکا قاتل منافقی است که در تاریخ نظیر ندارد. شهید سلیمانی در کنار ملت عراق و در برابر اشغالگران ایستاد و در تأسیس گروه‌های مقاومت نقش بسزایی داشت. ایران هم اولین کشوری بود که در کنار ملت عراق در مقابله با داعش ساخته و پرورده واشنگتن، قرار گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله تأکید کرد: هنگامی که داعش آمد، شهید سلیمانی در زمره اولین کسانی بود که در کنار ملت عراق به دفاع از شهرها و روستاها و مقدسات قرار گرفت. حاج قاسم به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رأس و مقدم بر همه بود.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: امنیتی که عراق از آن برخوردار است، به‌برکت شهیدان است و آیا مقایسه میان آمریکای قاتل و ایران که عراق را حمایت کرده، منصفانه است؟!
وی با بیان اینکه، تفکر داعشی از عربستان سعودی می‌آید، افزود: سعودی جوانان را برای کشتن جوانان، مردان و کودکان عراقی در عملیات‌های انتحاری روانه کرد و ایران جوانان خود را اعزام کرد تا از جوانان، مردان و کودکان عراقی در همه استان‌های عراقی دفاع کنند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه آمریکا مسئول همه جنایات اسرائیل در فلسطین و منطقه است، تأکید کرد: هر آنچه که رژیم صهیونیستی در لبنان از جنگ و حمله و کشتار مرتکب شده، مسئولیتش با آمریکاست؛ پس چگونه به آن به دیده دوست بنگریم؟!
دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی قبل از شهادت در هرجایی که این آمریکایی‌های قاتل بودند، حضور داشت و جنایت ترور حاج قاسم، مرحله جدیدی از بینش و بصیرت و درگیری را پایه‌گذاری کرد.
وی افزود: کسانی که این اقدام تروریستی را مرتکب شدند، به سزای عمل خود در دنیا قبل از آخرت خواهند رسید و این وعده انقلابیون و آزادگان است. تسامح در قبال ماندن نیروهای آمریکایی در عراق، به‌مثابه قتل جدید شهیدان سلیمانی و المهندس است. به‌فرض که به ادعای آمریکا نیروهای آمریکایی از عراق خارج و مستشاران و مربیان و کادر اداری بمانند، امروز مسئولیت با ملت و رهبران عراق است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله تصریح کرد: سرنوشت نیروهای آمریکایی خروج از این منطقه است. مقاومت مردمی در شرق فرات گزینه درستی است که به خروج ارتش آمریکا از سوریه منجر خواهد شد.
وی گفت: خون شهیدان سلیمانی و المهندس وجدان‌های جهان عرب و اسلام را صدا می‌زند که رأس ظلم و اشغالگری در منطقه ما آمریکاست.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه بسیاری از آمار و ارقام دروغین و بخشی از جنگ روانی علیه ملت‌های منطقه است، افزود: در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سفیر آمریکا تبدیل به کبوتر صلح و قاسم سلیمانی تبدیل به مجرم و قاتل می‌شود.
سید‌حسن نصرالله همچنین افزود: آثار جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان در لبنان آشکار است و عربستان سعودی در پس پرده حمایت از داعش و تکفیری‌هاست.