printlogo


printlogo


مدیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه خبر داد
آغاز آموزش گسترده سواد رسانه‌ای برای بیش از ۱۲هزار مبلغ در کشور
حجت‌الاسلام مسعود علی‌آبادی عبداللهی، مدیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه، در آیین اختتامیه همایش استانی «حوزه علمیه پیشرو و سرآمد؛ از اندیشه تا اقدام در پرتو منشور مقام معظم رهبری» در شهرکرد، با تأکید بر جایگاه مهم رسانه در تبلیغ دینی، بر ضرورت تحول در روش‌های سنتی تبلیغ و ارتقای سواد رسانه‌ای طلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، مدیر فضای مجازی و امور تبلیغ در حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه از آغاز رسالت پیامبر اکرم(ص)، تبلیغ دینی همواره با ابزار رسانه‌ای همراه بوده است، افزود: منبر، تریبون، صحنه، فیلم، سریال، سینما و پلتفرم‌های مختلف امروز همچون اینستاگرام و توییتر، همه رسانه‌اند و طلاب باید این عرصه را جدی بگیرند.
حجت‌الاسلام عبداللهی تصریح کرد: طلاب نباید نسبت به رسانه بی‌سواد باشند. تبلیغ دینی نیازمند دانش روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، مخاطب‌شناسی و حتی دیپلماسی رفتاری است. اگر ما در این حوزه ضعف داشته باشیم، دشمن با نظریه‌های رسانه‌ای متعدد و برنامه‌ریزی دقیق، باورها و سبک زندگی جامعه را هدف قرار خواهد داد.
مدیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، از آغاز آموزش گسترده سواد رسانه‌ای برای طلاب خبر داد و گفت: در دوره جدید معاونت تبلیغ، آموزش ۳۵۰ رابط خواهر و ۳۵۰ رابط برادر مدارس امین آغاز شده است و قرار است، نزدیک به ۱۲ هزار مبلغ مدارس امین و طرح هجرت آموزش رسانه‌ای ببینند. این آموزش‌ها فقط مقدماتی نیست و مبلغان باید وارد میدان عمل شوند.
حجت‌الاسلام عبداللهی تأکید کرد: مبلغ باید با زبان نسل امروز آشنا باشد. چرا یک طلبه نباید بداند، اصطلاحاتی مثل کراش، کی‌پاپ، بی‌تی‌اس یا حتی آی‌پی و ساختار شبکه چیست؟ وقتی نوجوان ما این فضاها را می‌شناسد، مبلغ نیز باید بداند تا بتواند ارتباط برقرار کند. وظیفه ما راهبری و جریان‌سازی در رسانه است، نه صرفاً تولید محتوا.
مدیر مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه در ادامه گفت: مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه، امروز نزدیک به هزار مبلغ دارد؛ ۶۰۰ نفر رسمی، ۴۰۰ نفر جهادی و ۳۰۰ نفر در صف آموزش. در این مرکز انواع قالب‌های رسانه‌ای از جمله پویانمایی دوبعدی و سه‌بعدی، موشن‌گرافیک، تدوین نماهنگ و حتی مناظرات خیابانی تولید می‌شود. در سه‌سال گذشته بسیاری از این قالب‌ها آزموده شده و برندهایی چون «پاسینی وی» به‌عنوان بازوی رسانه‌ای حوزه فعالیت دارند.
وی افزود: حوزه‌های علمیه اکنون بیش از ۲۵۰۰ حساب کاربری فعال در شبکه‌های اجتماعی دارند؛ از جمله ۲۵۰ حساب در داخل اسرائیل که علیه جریان صهیونیستی فعالیت می‌کنند. بسیاری از پست‌های تخریبی بی‌بی‌سی و افراد معاند نظیر مسیح علی‌نژاد، توسط همین طلاب حذف شده است که این نشان‌دهنده توانایی بالای طلاب در میدان رسانه است.