printlogo


printlogo


مسئول کانون‌های عظیم تبلیغ
رسالت طلبگی با جهاد تبیین تکمیل می‌شود
حجت‌الاسلام عبدالحسین مشکانی گفت: انتقال پیام دین پایان وظایف مبلغان نیست؛ بلکه آغاز آن است و با جهاد تبیینی که مورد نظر رهبری است، تکمیل می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین مشکانی مسئول کانون‌های عظیم تبلیغ در اولین ‌نشست از سلسله نشست‌های هم‌تجربگی با عنوان «از منبر تا مردم» که به مناسبت مبعث حضرت محمد مصطفی(ص)، در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، به بررسی ایده‌های نو و آسیب‌های موجود در مسیر تبلیغ پرداخت.
نبود طرح و برنامه مشخص برای حل مسائل تبلیغی
حجت‌الاسلام والمسلمین مشکانی تأکید کرد: بدون یک برنامه‌ریزی دقیق و مشخص، مبلغان نمی‌توانند به‌درستی به نیازهای جامعه پاسخ دهند. او پیشنهاد کرد: باید طرح‌های جامع و کارآمدی برای حل مسائل تبلیغی تدوین شود تا مبلغان بتوانند با اطمینان بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهند.
چند لایهبودن تبلیغ که نیازمند روشهای خاص خود است
وی توضیح داد: تبلیغ دین باید به‌صورت چند لایه و با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود. این روش‌ها می‌توانند شامل سخنرانی، منبر و همچنین استفاده از هنر و فناوری برای انتقال پیام دین باشند. به گفته او، این تنوع در روش‌ها می‌تواند به جذب بیشتر مخاطبان کمک کند.
مخاطبشناسی و توجه به خواستههای رهبری انقلاب
مسؤل کانون‌های عظیم تبلیغی، به اهمیت شناخت دقیق مخاطب و نیازهای او اشاره کرد و گفت: این موضوع از خواسته‌های رهبری انقلاب نیز هست. مبلغان باید با دقت به خواسته‌ها و نیازهای جامعه توجه کنند تا بتوانند پیام دین را به‌درستی منتقل کنند.
مخاطبگزینی و برنامهریزی برای تمامی افراد جامعه
وی افزود: باید برای تمامی اقشار جامعه برنامه‌ریزی شود و مبلغان باید توانایی شناسایی و جذب مخاطبان مختلف را داشته باشند؛ به‌ویژه در شرایط کنونی که جامعه با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
همکارگزینی و نیاز به مهارتهای ارتباطی در گروههای تبلیغی
حجت‌الاسلام والمسلمین مشکانی به این نکته اشاره کرد که افرادی که درگیر تبلیغ هستند، باید مهارت‌های ارتباطی قوی داشته باشند و بتوانند با گروه‌های میانی تبلیغی ارتباط برقرار کنند. این همکاری می‌تواند به بهبود کیفیت تبلیغ و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود کمک کند.
وی در پایان به اهمیت مکانیسم به حرکت درآوردن افراد اشاره کرد و گفت: انتقال پیام دین، پایان وظایف مبلغان نیست؛ بلکه آغاز آن است و با جهاد تبیینی که مورد نظر رهبری است، تکمیل می‌شود.
وی تأکید کرد: مبلغان باید برنامه‌ریزی دقیقی برای پیگیری و ادامه فعالیت‌های خود پس از انتقال پیام دین داشته باشند تا بتوانند، به مبارزه با شبهات دشمن بپردازند.