معاون تبلیغ حوزههای علمیه
مبلغان به تولید امید در جامعه بپردازند
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری در جمع مدیران گروههای تبلیغی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط خاصی بر جامعه جهانی حاکم است و مبلغان در چنین شرایطی، باید به تولید امید در جامعه بپردازند.
به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست هماندیشی مدیران گروههای تبلیغی با محوریت «بررسی راهکارهای تبلیغی مناسب با توجه به شرایط جامعه»، با حضور حجتالاسلام والمسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه کشور، در سالن اجتماعات آیتالله حائری یزدی(قد) مرکز مدیریت حوزههای علمیه در قم برگزار شد.
حجتالاسلام والمسلمین ملانوری در ابتدای این نشست، با اشاره به آیات [وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ ٭ إِنْ یَمْسَسْکُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَتِلْکَ الْأَیَّامُ نُدَاوِلُهَا بَیْنَ النَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَیَتَّخِذَ مِنْکُمْ شُهَدَاءَ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ] بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه توسط گروههای جهادی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر شرایط خاصی بر جامعه جهانی حاکم است. مبلغان در چنین شرایطی، باید به تولید امید در جامعه بپردازند و وظیفه معاونت تبلیغ حوزههای علمیه، فراهم کردن زمینه مناسب برای فعالیت تخصصی گروههای تبلیغی است.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه ادامه داد: گروههای تبلیغی در حال حاضر دارای استقلال مناسبی هستند و هرچه فعالیت این گروهها گسترش پیدا کند، توفیقات بیشتری حاصل میشود.
در ادامه مدیران گروههای تبلیغی به ارائه نظرات در زمینه مسائل تبلیغی پرداختند.
گفتنی است، در این نشست، مسئولان برخی گروههای تبلیغی به بیان نکات و نقطهنظرات خود درباره موضوع نشست پرداختند. داشتن برنامه تبلیغی برای تمام اقشار مردم، ترویج سبک زندگی اسلامی، حمایت از فعالیتهای تبلیغی، تشکیل کانونهای عظیم تبلیغی، داشتن برنامه برای اصناف، ضرورت آگاهی مبلغان از شرایط روز از نکات ایشان در سخنان خود بود.