printlogo


printlogo


معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران،
برگزاری جشنواره «ایده‌های تبلیغی جنات» شتاب‌دهنده بازنگری در مفهوم و مصادیق تبلیغ است
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به گذر از قالب‌های سنتی و معهود در امر تبلیغ، گفت: جشنواره «ایده‌های تبلیغی جنات» می‌تواند یکی از شتاب‌دهنده‌ها برای بازنگری در مفهوم و مصادیق تبلیغ باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین آرش رجبی در نشست خبری «جشنواره ایده‌های تبلیغی جنات»، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره و پیگیری و اهتمام شورای نهادهای حوزوی، دفتر تبلیغات و مشارکت حوزه علمیه خواهران برای برپایی جشنواره و انتقال تجربیات خلاقانه در عرصه تبلیغ، یکی از شتاب‌دهنده‌ها برای بازنگری در مفهوم و مصادیق تبلیغ است.
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، با اشاره به اینکه تبلیغ در نظر مردم یکسری مصادیق معهود و سنتی دارد، بیان کرد: مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت امر تبلیغ، در سه دهه به این موضوع پرداخت و به نظر می‌رسد، با نکاه مقطعی، فصلی، مناسبتی و زودگذر و پرداختن به قالب‌های سنتی و معهود، این مهم به‌نحو احسن محقق نخواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی مطرح کرد: ما باید پیام الهی و گوهر گرانمایه‌ای را که در اختیار ماست و مبلغ آن هستیم، در قالب‌های گوناگون مانند هنر در عرصه‌های مختلف با نگاه خلاقانه در جامعه مطرح کنیم و خصوصاً به تبلیغ در قالب‌های گروهی و تشکیلاتی بپردازیم.
معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه افزود: یکی از تجربه‌های موفق تبلیغ گروهی و تشکیلاتی در حوزه علمیه خواهران، ایجاد کانون‌های دانش‌آموختگان است که در پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرین بودند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی، به ایده‌های فراوان و الگوهای مختلف که در این عرصه وجود دارد اشاره کرد و گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آمادگی دارد در حد وسع و امکانات، به «جشنواره ایده‌های تبلیغی جنات» خدمت‌رسانی کند تا این جشنواره هرچه پربارتر برگزار شود.
وی در پایان تأکید کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، یک جشنواره برترین‌ها دارد که می‌تواند، با اعتماد به خروجی‌های این جشنواره، از برگزیدگان تبلیغی تقدیر کند و امید است، این جشنواره تجربه بسیار موفق، راه‌گشا، مصدر، محور و ایجاد انگیزه‌ برای ارائه ایده‌های خلاقانه و ثبت الگوها و مدل‌های موفق در عرصه تبلیغ باشد.
مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی نیز، در خصوص برگزاری جشنواره ایده‌های تبلیغی جنات، اظهار کرد: جشنواره نوآوری‌های تبلیغی جنات در لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری در اولویت‌بخشی به تبلیغ و تغییر نگاه رایج به این امر و مرتبه اول قرار دادن آن، انجام شده است.
اباذر جعفری بیان کرد: این جشنواره که با تصویب شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی برگزار می‌شود، اجرای آن به دفتر تبلیغات واگذار شده و با مشارکت تمام نهادهای حوزوی، برگزار می‌شود.
وی در خصوص اهداف جشنواره، ابراز کرد: متأسفانه در مدل‌سازی و مستند کردن تبلیغات خلاقانه کاری صورت نگرفته؛ این جشنواره با موضوع فعالیت‌های نوآورانه و خلاق در عرصه‌های تبلیغی برگزار می‌شود که این ایده‌ها باید در مرحله عمل پیاده شده باشند.
مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات مطرح کرد: این جشنواره با محوریت فعالیت‌های میدانی است؛ یعنی خدمات و محصولات تبلیغی که در میدان قابل استفاده است، شرکت داده خواهند شد.
وی در ادامه افزود: فعالیت‌های مجازی و رسانه‌ای صرف در این جشنواره حضور نخواهند داشت؛ ولی اگر فعالیت میدانی امتداد مجازی یا رسانه‌ای داشته باشد، می‌تواند به‌عنوان یک مزیت و شاخص در داوری لحاظ شود.
مدیرکل تبلیغ تخصصی دفتر تبلیغات در پایان گفت: فراخوان جشنواره در اسفندماه ۱۴۰۲ منتشر شد؛ ولی به‌دلایل اتفاقات اخیر، فعالیت جدی‌تر از مهرماه آغاز شده و تاکنون هم، بیش از ۴۰۰ فعالیت به دبیرخانه رسیده است ‌که این رقم رو به افزایش است.