printlogo


printlogo


با حکم رهبر معظم انقلاب
امام جمعه جدید زنجان و نماینده ولی‌فقیه در استان منصوب شد
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظـم انقلاب اسلامی در حکمی، حجت‌الاسـلام والمسلمیـن سیدمصطفـی حسینی را به امامت جمعه شهر زنجان و نماینده ولی‌فقیه در این استان منصوب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجة‌الاسلام آقای سیدمصطفی حسینی دامت افاضاته
با کناره‌گیری جناب حجت‌الاسلام آقای علی خاتمی «دام‌توفیقه» جناب‌عالی را که دارای شایستگی‌های لازم و سوابق مدیریتی و خدماتی به‌ویژه در عرصه‌ خدمات قرآنی می‌باشید، به امامت جمعه‌ شهر زنجان و نمایندگی خود در آن استان منصوب می‌کنم.
 مردم عزیز زنجان که به ولایت‌مداری و محبت اهل‌بیت(ع) شهره‌اند، در حوادث گوناگون دوران انقلاب و پس از آن تا امروز، با صداقت و شجاعت، راه روشن آن بزرگواران را پی‌گرفته‌اند. انتظار از جایگاه امامت جمعه‌ آن منطقه که خاستگاه بزرگان علمی و دینی است، تلاش برای پرورش استعدادها و ارتقای فکری و علمی و عملی در عرصه‌ دین و سیاست و شناخت‌ها و معنویت‌ها است.
جوانان پاک‌نهاد را گرامی بدارید؛ با متن مردم از همه‌ طبقات نشست و برخاست کنید؛ به تبلیغ عملی دین اهتمام بورزید؛ و محتوای خطبه‌ها و بیانات را به نصاب غنای لازم برسانید. توفیقات شما را از خداوند مسئلت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای / ۲۴ مهر ۱۴۰۳
گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در رشته مدیریت عمومی مدرک دکترای حرفه‌ای از دانشگاه جامع امام حسین(ع) را دریافت نموده و در زمینه مدیریت موفق به دریافت جایزه ملی جوان برتر شده است و سال‌هاست، در این زمینه اشتغال به تدریس دارد.
عمده‌ فعالیت‌های علمی و تبلیغی و اجرایی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، بر فعالیت‌های قرآنی متمرکز بوده و از همین رو وی، از چهره‌های کشوری در زمینه قرآن شناخته می‌شود که در برنامه‌های قرآنی و معارفی رسانه ملی نیز حضور پررنگی دارد. در عرصه مدیریت و مسئولیت‌های اجرایی نیز عناوین ذیل در کارنامه او به چشم می‌خورد:
- قائم‌مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور؛
- رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه؛
- مدیرکل اخلاق مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه؛
- معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س)؛
- مدیر و مؤسس مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه(س)؛
- مؤسس و مدیر مرکز قرآن و عترت(ع) حوزه‌های علمیه؛
- مسئول میز قرآن شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور؛
- مسئول مجمع قرآن بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم الاوصیاء(ص)؛
- عضو هیئت‌مدیره و هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم.