printlogo


printlogo


۵۴ مدرسه علمیه و مرکز تخصصی در استان فارس فعالیت می‌کنند

معاون آموزش حوزه علمیه فارس، با اشاره به اینکه در استان فارس، ۵۴ مدرسه علمیه و مرکز تخصصی فعالیت دارند، اظهار کرد: از این تعداد، ۳۸ مدرسه پذیرش پایه اول بلندمدت و سفیران را داشتهاند.
رحیم حسینپور در گفتوگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه در استان فارس، ۵۴ مدرسه علمیه و مرکز تخصصی فعالیت دارند، اظهار کرد: از  این تعداد، ۳۸ مدرسه پذیرش پایه اول بلندمدت و سفیران را داشتهاند.
وی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی پذیرش نهایی نسبت به سال گذشته خبرداد و اضافه کرد: هفته گذشته دوره میثاق طلبگی بهمدت یک هفته، جهت آشنایی طلاب در مدرسه خاتمالانبیا(ص) با حضور ۱۵۰ نفر توسط معاونت تهذیب برگزار شد.
معاون آموزش حوزه علمیه فارس تصریح کرد: بیشترین ورودی پذیرش، مربوط به مدارس علمیه شهر شیراز است؛ همچنین روال آموزشی تمام مراکز حوزوی بهصورت حضوری است و برای پایه اول، در همین هفته دوره اختبار و تثبیت بهمدت یکماه برگزار میشود.
وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستینبار دو رشته تفسیر و کلام در سطح چهار از اول مهرماه در مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(قد) برگزار میشود؛ همچنین امسال برای دومین سال متوالی، درس خارج مجازی در استان برگزار میگردد.