printlogo


printlogo


مدیر حوزه علمیه خواهران تهران
۷۲ مدرسه علمیه و ۷ هزار طلبه خواهر در استان تهران وجود دارد

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران، طرح امین را در شکل‌گیری شاکله اعتقادی و معنوی دانش‌آموزان بسیار مؤثر دانست و عنوان کرد: خواهران طلبه در این طرح حضور چشم‌گیرتری دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در تهران، با بیان اینکه استان تهران بحمدالله بزرگترین حوزه علمیه خواهران کشور را در خود جای داده است، اظهار کرد: این حوزه علمیه دارای ۷۲ مدرسه علمیه و حدود ۷ هزار طلبه شاغل به تحصیل و بیش از ۱۲ هزار فارغ-التحصیل در سطح دو، سه و چهار در رشته‌های مختلف است.
وی افزود: در این حوزه ۱۵ رشته در سطح سه از جمله رشته مشاوره با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک، مباحث زن و خانواده، تفسیر، کلام، فقه و اصول، فلسفه، مدرسی ادبیات و... وجود دارد و در سطح چهار با ۵ رشته، طلاب بسیار خوبی را تحویل جامعه داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین کبیریان ادامه داد: در عرصه پژوهش، طلاب پژوهشگر بسیار فعالی داریم که۱۲ هزار فارغ‌التحصیل حوزه یعنی ۱۲ هزار رساله دفاع شده است و این یک قلم از پژوهش‌های آن‌هاست و خواهرانی داریم که چندین جلد کتاب تألیف کرده‌اند و خواهر دیگری در این حوزه وجود دارد که موسوعه‌ای برای صحیفه سجادیه نوشتند و عتبه عباسیه عراق از ایشان برای تقدیر و رونمایی از کتاب‌شان دعوت کردند.
حضور فعالانه خواهران طلبه در فعالیتهای اجتماعی
مدیر حوزه علمیه خواهران تهران ادامه داد: استعدادهایی هم در عرصه پژوهش و هم در عرصه کنشگری‌های فرهنگی وجود دارد که در مجامع دانشگاهی، آموزش و پرورش، فعالیت‌های اجتماعی و همچنین خدمات اجتماعی مثل مراکز نیکوکاری، در فعالیت‌های جهادی و در زمان کرونا در آرامستان‌ها و بیمارستان‌ها حضوری فعال داشتند و هرجایی که احساس کنند که جامعه به آن‌ها نیاز فرهنگی و یا خدمت‌رسانی دارد، این خواهران ما حضور فعال و چشم‌گیری دارند.
طرح امین شاکله معنوی و اعتقادی دانشآموزان را تقویت میکند
حجت‌الاسلام والمسلمین کبیریان در پاسخ به این سؤال که حوزه علمیه خواهران تهران، به طلاب طرح امین چه نگاهی دارد؟، بیان کرد: طرح امین یکی از عرصه‌هایی است که برای حضور طلاب بسیار مهم است و حضور خواهران در این طرح، بسیار چشم‌گیرتر است و ۸۰ درصد این طرح را خواهران تشکیل می‌دهند.