printlogo


printlogo


مدیر حوزه علمیه فارس
رسانه بر فرهنگ جامعه تأثیرگذار است
مدیر حوزه علمیه استان فارس، با بیان اینکه برای مقابله با جنگ نرم، باید نسبت به امکانات، اهداف و تاکتیک‌های رسانه‌ای دشمن اشراف کامل داشته باشیم، گفت: در اهمیت رسانه باید گفت که رسانه‌ می‌تواند، باورها و مظاهر زندگی ما را تغییر دهد و بر فرهنگ یک جامعه تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در جمع کارکنان صدا و سیمای فارس، جنگ ترکیبی در بخش رسانه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: جنگ ترکیبی دشمن در حوزه رسانه را شاهد هستیم؛ در نتیجه باید خود را در مقابل این تهاجم دشمن تجهیز کنیم.
وی با تصریح بر اینکه برای مقابله با جنگ نرم، باید نسبت به امکانات، اهداف و تاکتیک‌های رسانه‌ای دشمن اشراف کامل داشته باشیم، عنوان کرد: در اهمیت رسانه باید گفت که رسانه می‌تواند، باورها و مظاهر زندگی ما را تغییر دهد و بر فرهنگ یک جامعه تأثیرگذار باشد.
مدیر حوزه علمیه فارس، یکی از مصادیق تهاجم رسانه‌ای دشمن را ورود واژه‌های غیرایرانی در جامعه برشمرد و خاطرنشان کرد: باید بدانیم که اولین گام غرب برای تغییر فرهنگ یک جامعه، تغییر در زبان آنان است. رسانه‌ها باید در زمینه تقویت اصالت‌های یک جامعه، نقش خود را ایفا کنند و به‌تعبیری هویت و اصالت را پاس بداریم؛ چراکه اثرگذارترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، همین رسانه ملی است.
این استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس یادآور شد: دشمن افق‌هایی را برای آینده ترسیم می‌کند و بسته‌های توطئه‌آمیز رسانه‌ای خود را برای شرایط مختلف به‌عنوان راهبرد برنامه‌ریزی می‌کند تا به وقت نیاز، آنها را عملیاتی کند. اولین راهبرد دشمن در رسانه، ارائه تصویر مخدوش و منفور از جمهوری اسلامی در اذهان عمومی است و تکرار این مسائل بر باورهای مردم تأثیر غلط می‌گذارد و همین است که رهبر انقلاب، سخنرانی‌های خود را به دستاوردهای دستگاه‌های مختلف کشور اختصاص می‌دهند.