printlogo


printlogo


اخبار کوتاه جهان - شماره 817
اخبار کوتاه جهان

  صندوق بینالمللی پول
از دلار آمریکا بهعنوان سلاح  علیه ملتها استفاده میشود: مدیر سابق صندوق بین‌المللی پول معتقد است، دلار آمریکا به‌عنوان سلاح علیه ملت‌ها استفاده می‌شود و اعتماد به دلار آمریکا به‌عنوان ارز ذخیره جهانی، به‌طور پیوسته در حال کاهش است؛ زیرا کشورهای بیشتری به دنبال جای‌گزین‌هایی برای این ارز هستند که به فشار اصلی دلارزدایی تبدیل شده است. پائولو نوگوئرا باتیستا جونیور، نماینده سابق برزیل در صندوق بین‌المللی پول، اظهار کرد: دلار آمریکا تبدیل به ارز خطرناکی شده است.

  آمریکا
ایران دشمن اصلی آمریکاست: هریس، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا: جمهوری اسلامی ایران دشمن اصلی ایالات متحده است. در صورت پیروزی، اولویت اصلی خود را جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای قرار می‌دهم. اسرائیل حق دفاع از خود را دارد و راه رسیدن به این امر بسیار مهم است.
هشدار آمریکا به تلآویو در مورد خطر خروج ایران از NPT: بنا بر گزارش‌ها، ایالات متحده به رژیم‌ صهیونیستی هشدار داده است: حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، می‌تواند منجر به خروج ایران از معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای یا (NPT) شود.
آمریکا بهدنبال جنگ با ایران نیست: وزارت دفاع آمریکا: آمریکا صراحتاً اعلام کرده است که به‌دنبال جنگ با ایران نیست. «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، با اعلام اینکه واشنگتن همچنان به رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی درباره پاسخ احتمالی رژیم به حمله موشکی «وعده صادق ۲» ایران ادامه می‌دهد، تأکید کرد: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

  آلمان
شادیِ مردم آلمان برای حمله موشکی ایران «شرمآور» است: وزیر خارجه آلمان: هفتم اکتبر یک نقطه عطف در آلمان بوده است. مایه شرم است که یهودیان از آن پس، احساس امنیت کمتری می‌کنند و حملات علیه یهودیان در کشور ما افزایش یافته است و مردان یهودی می‌ترسند که هنگام عبور از خیابان، کیپا(کلاه یهودی) بر سر داشته باشند و کودکان از صحبت به زبان عبری هراس دارند و این‌که حمله موشکی ایران علیه دولت اسرائیل، در خیابان‌های آلمان جشن گرفته شد.

  رژیم صهیونیستی
همکاری نزدیک موساد و کشورهای عربی: دکتر عبدالله نفیسی می‌گوید: فرقی بین موساد و سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای عربی وجود ندارد؛ بلکه همه این سازمان ها از یک جا خط می‌گیرند و بر اساس آن عمل می‌کنند. این وضعیت کشورهای عربی است که با وجود جنایات متعدد در فلسطین، همچنان به کمک این رژیم خبیث می‌آیند.
نگرانی دولت بایدن از وعدههای دروغین نتانیاهو: سی‌ان‌ان به‌نقل از مقامات آمریکایی: دولت بایدن نگران است که وعده اسرائیل برای انجام عملیات زمینی محدود، به یک درگیری گسترده و طولانی‌مدت تبدیل شود. واشنگتن از اسرائیل می‌خواهد که از طریق حمله تلافی‌جویانه به ایران، تنش‌ها را تشدید نکند. واشنگتن در مقطع کنونی، قصد احیای مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حزب‌الله را ندارد.

  عربستان
دستگیری افسر ارشد عراقی در عربستان: مقامات امنیتی عربستان، سرهنگ عراقی عمر نزار را هنگام انجام مراسم عمره دستگیر کردند و دادستانی عربستان تصمیم گرفت، او را به اداره امنیت دولتی بفرستد. این دستگیری پس از آن صورت گرفت که سرهنگ عراقی، ویدئویی از مکه منتشر کرده که در آن، برای پیروزی محور مقاومت در برابر صهیونیست‌ها و شادی روح سیدحسن نصرالله دعا می‌کرده است.

  آذربایجان
تحویل تانکهای ارتقایافته تی۷۲ به آذربایجان از سوی رژیم صهیونیستی: خبرگزاری اسرائیل دیفنس اعلام کرد: اسرائیل دسته جدیدی از تانک‌های ارتقایافته تی۷۲ را تحویل جمهوری آذربایجان داده است. جمهوری آذربایجان، بیش از ۷۰۰ دستگاه تانک تی۷۲ در اختیار دارد.

  سوریه
درخواست رسمی سوریه برای پیوستن به سازمان بریکس: سفیر سوریه در روسیه: ما بسیار علاقه‌مند به پیوستن به بریکس هستیم و درخواست کتبی خود را به این سازمان ارائه کرده‌ایم.

  فرانسه
تحریم فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل در حال گسترش است: پس از بریتانیا، مکرون رئیس‌جمهور فرانسه هم اعلام کرد: کشورش تسلیحات مورد استفاده اسرائیل در جنگ غزه را تأمین نخواهد کرد؛ اما همچنان آمریکا به حمایت همه‌جانبه خود از رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.
اگر اسرائیل سقوط کند، ما هم سقوط میکنیم: مانوئل والس(نخست‌وزیر سابق فرانسه): اگر اسرائیل سقوط کند، ما هم سقوط خواهیم کرد. اسرائیل باید جنگ را تا نابودی کامل حزب‌الله ادامه دهد.

  قطر
پل هوایی قطر برای ارسال کمکها به لبنان: دولت قطر از ایجاد یک پل هوایی میان دوحه و بیروت و اولین پرواز حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم لبنان به دستور امیر این کشور خبر داد. به‌گفته خبرگزاری رسمی قطر، یک هواپیمای باری نظامی، تجهیزات پزشکی و ملزومات اولیه را در فرودگاه بیروت تخلیه کرده است.

  امارات
​​​​​​​
آیا ارتش امارات در عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه مشارکت دارد؟! خبرنگار شبکه خبری فرانسوی LCI از قدس اشغالی فاش کرد: خبرنگار شبکه آمریکایی CNN، یکی از واحدهای نظامی اماراتی را در عملیات ویژه در نوار غزه همراهی کرد.