printlogo


printlogo


آیت‌الله سعیدی
​​​​​​​هیئت‌های اندیشه‌ورز در روحانیت مواضع نظام و مقام معظم رهبری را تبیین کنند
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) با تأکید بر اینکه باید هیئت‌های اندیشه‌ورز مطلع و متعهد در روحانیت شکل بگیرد و مواضع نظام و رهبری معظم را رصد و در میان مردم تبیین کنند، افزود: روحانیت باید فراجناحی عمل کند و شأن روحانیت را با ورود به بازی‌های جناحی پایین نیاورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سعیدی ۱۰مهر در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، با اشاره به رسالت عظیمی که روحانیون بر عهده دارند، افزود: روحانی و عالم همواره راهبر و پیشرو بوده است و علاوه بر تشخیص صحیح حق از باطل، در این راه استقامت داشته است و دیگران نیز، با هدایت‌های علما حرکت کرده‌اند.
تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابراز کرد: از نگاه امیرالمؤمنین(ع) روحانی و عالم کسی است که ابتدا در درون خود به اصلاح، تزکیه و تهذیب بپردازد و قبل از اینکه با زبانش دیگران را به سمت خیر فرا بخواند، با عملش دیگران را به خیر دعوت کند.
وی با بیان اینکه سید جلیل‌القدر و عظیم‌الشأن مقاومت، سیدحسن نصرالله(ره)، مدت‌ها روی نفس خود کار کرده بود و این تزکیه و تهذیب را در رفتارش مشاهده می‌کردیم، افزود: برای الگوسازی باید افرادی مانند امام خمینی(قد) و شهید سیدحسن نصرالله(ره) نام برد؛ نه مانند برخی از جریان‌ها افرادی را الگو معرفی می‌کنند که هیچ آزاری نسبت به دشمن نداشتند و از امور اطراف خود غیرمطلع بودند و حتی قدرت تشخیص برخی از مسائل واضح را هم نداشتند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: ما اگر نقش خود را درست بشناسیم و درست عمل کنیم، نه‌تنها خود، خانواده و جامعه اطراف خود را هدایت می‌کنیم؛ بلکه در دنیا نیز تأثیرگذار خواهیم بود.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت(س) با تأکید بر این‌که نقش اول روحانیت، ضمن عمق بخشیدن به تحصیل علم، اطلاع داشتن از حوادث جامعه و دغدغه‌های روز مردم است، افزود: مردم امروز روحانیت را در بدنه حکومت سهیم می‌دانند و انتظار دارند که روحانیت نسبت به مسائل حکومت اشراف داشته باشند و ترفندهای دشمن را بشناسند.
وی تبیین مواضع نظام و رهبری را از رسالت‌های مهم روحانیت دانست و ابراز کرد: باید هیئت‌های اندیشه‌ورز مطلع و متعهد در روحانیت شکل بگیرد و مواضع نظام و رهبری را رصد و در میان مردم تبیین کنند.
آیت‌الله سعیدی مساجد را کانونی مهم و اثرگذار برای فعالیت روحانیت دانست و افزود: لازم نیست که طلبه حتماً مسئولیتی داشته باشد تا بتواند اثرگذار باشد؛ بلکه همین که در میان مردم است، با مردم ارتباط دارد، مسائل شرعی مردم را پاسخ می‌دهد و در حل اختلافات کمک می‌کند، رسالتی مهم است که علمای بزرگ ما به آن اهتمام داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان قم تصریح کرد: روحانیت باید فراجناحی عمل کند و شأن روحانیت را با ورود به بازی‌های جناحی پایین نیاورد.
گفتنی است، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدجلال رضوی‌مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان اینکه خون شهید سیدحسن نصرالله(ره) بر زمین نخواهد ماند، افزود: انتقام خون ایشان از وعده‌های الهی است و این نفس زکیه، موجب خواهد شد که فلسطین کار هیأت حاکمه اسرائیل را یکسره کند.