printlogo


printlogo


اطلاعیه دفاتر مراجع عظام تقلید در خصوص
صرف بخشی از وجوهات شرعی برای مداوا و کمک به مردم مظلوم لبنان

آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی، آیات عظام؛ وحید خراسانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی و جوادی آملی در پی تجاوز رژیم خونخوار صهیونیستی به لبنان، مصرف بخشی از سهمین را برای کمک به مردم جنگ‌زده لبنان مجاز دانستند.

  امام خامنه‌ای
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای،  معظم‌له اجازه دادند که مؤمنین می‌توانند از وجوهات شرعیه خود نصف سهم مبارک امام(ع)، معادل یک چهارم خمس را برای کمک به مردم مسلمان جنوب لبنان پرداخت کنند.

  آیت‌الله‌العظمی  سیستانی
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدپور مدیر ستاد ترویج احکام کشور اعلام کرد: حضرت آیت‌الله سیستانی نیز یک سوم سهم امام را اجازه داده‌اند.

  آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی
به گزارش خبرگزاری حوزه، دفتر حضرت آیت‌الله وحید خراسانی نیز اعلام کرد: در پی تماس مکرر مؤمنین در مورد صرف وجوهات شرعیه برای آسیب‌دیدگان حوادث لبنان، آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی (مدظله العالی) ضمن هم‌دردی با مصیبت‌زدگان فرمودند: مؤمنین مجاز به صرف یک سوم از سهم امام(ع) جهت رفع مایحتاج و کمک به آسیب‌دیدگان حوادث جنوب لبنان می‌باشند.

  آیت‌الله‌العظمی  شبیری زنجانی
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدپور مدیر ستاد ترویج احکام کشور اعلام کرد: حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی هم یک سوم از سهم امام را اجازه داده‌اند.

  آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی
 در اطلاعیه دفتر این مرجع تقلید آمده است: «به اطلاع مؤمنین و مؤمنات می‌رساند: حسب استجازه از مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله نوری همدانی، مبنی بر صرف بخشی از وجوهات شرعی برای مداوا و کمک به مردم جنگ‌زده و مظلوم لبنان، معظم‌له پرداخت یک‌سوم از سهمین را اجازه فرمودند.»

 آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی
در اطلاعیه این مرجع تقلید آمده است:
به اطلاع مؤمنین و مؤمنات می‌رساند، حسب استجازه از مرجع عالیقدر آیت‌الله ‌العظمی مکارم شیرازی مد ظله العالی مبنی بر صرف بخشی از وجوهات شرعی برای مداوا و کمک به مردم جنگ زده و مظلوم لبنان، معظم‌له اجازه صرف کل سهم امام معادل نصف خمس را در این موارد صادر فرمودند.

  آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی
​​​​​​​اطلاعیه دفتر حضرت آیت‌الله جوادی آملی به این شرح است:
«به اطلاع تمام مؤمنین و مؤمنات می‌رساند، آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی(دامت برکاته) اجازه دادند، مومنین از وجوهات شرعیه خود، نصف سهم مبارک امام (ع) را برای کمک به مردم مسلمان جنوب لبنان پرداخت نمایند؛ همچنین معظم‌له اجازه صرف نصف سهم سادات برای سادات لبنان را نیز صادر نمودند.»