printlogo


printlogo


  فراخوان ارسال آثار به همایش کتاب سال حکومت اسلامی
قائم‌مقام مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خبرگان رهبری گفت: ششمین دوره همایش کتاب سال حکومت اسلامی، در سه محور فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین امین‌رضا عابدی‌نژاد، ۳مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: هرچه محور مقاومت به هم‌پیوسته‌تر باشد و تعامل جمعی صورت بگیرد، بحث‌های سیاسی و امنیتی نشان می‌دهد که بهره آن به منطقه برمی‌گردد و برای تک‌تک حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی بهره بیشتری به دنبال دارد.
قائم‌مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تکرار حوادث نشان‌دهنده سلسله رویه نادرست مدیریت نسبت به محرومان است که در حوزه پژوهش باید به این مسائل توجه شود.
وی ابراز کرد: انقلاب اسلامی برای تحقق عدالت و توجه به مستضعفان تشکیل شده و قابل قبول نیست که ضعیف‌ترین اقشار از امنیت لازم برخوردار نباشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه نهال کتاب سال حکومت اسلامی، یک نهال شش‌ساله شده است و طبق سنوات گذشته، در سه‌محور حقوق عمومی نظیر: مسائل حقوقی اساسی، حقوق بشر اسلامی، دولت اسلامی، حقوق عامه و حقوق بین‌الملل اسلامی برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: محور دوم مسئله فقه حکومتی است که در واقع رویکرد به فقه بوده که در آن رابطه مسائل با نظام اسلامی سنجیده و تبیین می‌شود.
قائم‌مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: محور سوم اندیشه سیاسی است که اعم از بازخوانی تاریخ اندیشه سیاسی، کلام سیاسی، فلسفه سیاسی، فقه نظام سیاسی و آینده‌پژوهی نظام سیاسی است.
وی یادآور شد: برای شرکت در همایش، کتاب‌ها و رساله‌های علمی و مقالات در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی‌نژاد تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند، آثار و مقالات خود را تا پایان مهرماه به دبیرخانه همایش کتاب سال حکومت اسلامی به‌صورت حضوری تحویل و یا از طریق پایگاه http://rcipt.ir اقدام کنند.