printlogo


printlogo


تسلیت امام خامنه‌ای، مراجع عظام تقلید، نهادها و مسئولان حوزه در پی حادثه اندوه‌بار معدن در طبس
 

در پی حادثه اندوه‌بار انفجار معدن در طبس و جان باختن شماری از کارگران، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی آیات عظام؛ نوری همدانی، مظاهری، دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و آیت‌الله اعرافی  مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در پیام‌هایی این حادثه را به مردم و خانواده‌های داغدار تسلیت گفتند.

  امام خامنه‌ای
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ تلخ و اندوه‌بار در معدن ذغال سنگ در طبس را که در آن تعدادی از کارگران قربانی یا مصدوم شدند، به خانواده‌های این عزیزان و مردم آن منطقه تسلیت عرض می‌کنم. به مجموعه‌ امداد که از سوی مقامات دولتی برای کمک به محل حادثه رفته‌اند، تأکید می‌کنم که بیشترین تلاش خود را مصروف نجات آنان کنند و برای کاهش ابعاد این مصیبت، هر اقدام لازم را انجام دهند. رسیدگی فوری به وضع مصدومان نیز، باید مورد اهتمام قرار گیرد.

  آیت‌الله‌العظمی  نوری همدانی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
خبر حادثه غمبار معدن شهر طبس موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.
این جریان و حوادث از این قبیل در گذشته، باید توجه مسئولان مربوطه را نسبت به وظایف خود بیشتر نماید تا مانع از وقوع اینگونه اتفاقات شوند. بی‌شک پیگیری علت و برخورد با بی‌توجهی احتمالی بعضی افراد از وظایف دیگر مسئولان است.
اینجانب ضمن طلب مغفرت و آمرزش برای عزیزان درگذشته، به خانواده محترم جان‌باختگان تسلیت عرض نموده و برای مصدومان صحت و عافیت کامل مسئلت می‌نمایم.

  آیت‌الله‌العظمی مظاهری
بسْمِ‌اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ / إِنَّا للهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ
حادثۀ اندوهبار معدن زغال سنگ در طبس که به جان‌باختن و مصدومیت جمعی از کارگران زحمت‌کش و هموطنان عزیزمان انجامید، موجب تأثر بسیار است.
ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های مصیبت‌دیده، از خداوند تعالی رحمت و غفران ابدی جان‌باختگان و نجات مفقودان و شفای مصدومان و صبر و اجر بازماندگان داغدار را مسألت کرده و از مسئولان مربوطه انتظار جدّی می‌رود با تدابیر لازم، از وقوع چنین حوادث تلخی پیشگیری نمایند.

 دفتر آیت‌الله‌العظمی  شبیری زنجانی
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثۀ غم‌بار معدن زغال سنگ در طبس که موجب جان باختن و مصدوم شدن گروهی از کارگران زحمت‌کش شد، موجب تأثر و تألم گردید.
ضمن عرض تسلیت به ملت صبور ایران به‌ویژه خانواده‌های داغدیده، از درگاه خداوند متعال، پاداش و رحمت الهی را برای جان‌باختگان و ثواب صابرین را برای بازماندگان و صحت و شفای عاجل را برای مجروحان و آسیب‌دیدگان این حادثه مسألت داریم.
امید است با حسن تدبیر مسئولان از وقوع چنین حوادث تلخی در آینده جلوگیری شود.

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم‌الله الرحمن الرحیم/ انا لله و انا الیه راجعون
حادثه تلخ و جانکاه جان‌باختن جمعی از کارگران معدن در طبس، موجب تألم و تاثر بسیار گردید. این ضایعه مصیبت‌بار را به خانواده‌های جان‌باختگان و مردم شریف طبس تسلیت عرض می‌کنیم و از خداوند منان برای آن مرحومین رحمت و مغفرت و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت داریم.
قشر کارگر از جمله اقشار بسیار زحمتکش و موثر در امر تولید و اقتصاد کشور هستند و این عزیزان در راه اعتلای کشور همیشه با جان‌نثاری و افتخار حضور داشته‌اند. امید است پیگیری‌ها و تلاش‌های مسئولین در رسیدگی به وضعیت این سربازان جهاد اقتصادی و سازندگی، مرهمی بر آلام آنان باشد.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن توصیه مؤکّد بر اهتمام ویژه نهادهای امدادی و مسئولین در رسیدگی به وضعیت مصدومان و خانواده‌هایشان، از تلاش‌هایی که تا کنون صورت گرفته قدردانی می‌کند و بر استمرار خدمت‌رسانی و پیگیری دقیق حادثه تأکید دارد.

  آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور
​​​​​​​[إذا أصابتهم مصیبة قالوا إنا لله و إنا إلیه راجعون]
پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «الکاد علی عیاله من حلالٍ کالمجاهد فی سبیل‌الله»
حادثه جان باختن ده‌ها تن از معدن‌کاران فداکار و پرتلاش و عزیز معدن طبس، واقعه‌ای دردناک و تکان‌دهنده بود که موجب اندوه همگان و حوزویان شد. هم‌وطن‌هایی که در معدن فعالیت می‌نمایند، با کار و تلاش طاقت‌فرسا و سخت خود از ارکان اقتصاد و رشد و پیشرفت کشورند و شایسته هرگونه تکریم و تدابیر لازم و جامع امنیتی و متأسفانه گاهی به‌دلایل گوناگون دچار سوانح تلخ و جبران‌ناپذیر می‌گردند.
حوزه‌های علمیه، ضمن ابراز تأثر فراوان، صمیمانه‌ترین تسلیت‌های خود را محضر مردم شریف ایران اسلامی و مردم بزرگوار طبس و به‌ویژه خانواده‌های گرامی و بازماندگان محترم این عزیزان تقدیم و به مسئولان محترم توصیه می‌نماید که حامی این خانواده‌های محترم به بهترین صورت بوده و برای پیشگیری از این نوع اتفاقات، نسبت به الزام تمام معادن دولتی و خصوصی به رعایت ضوابط ایمنی و اتخاذ تدابیر بیشتر در این زمینه، اهتمام ویژه داشته باشند و با مقصران احتمالی این فاجعه برخورد قانونی صورت گیرد.
والسلام علیکم ورحمةالله وبرکاته.