printlogo


printlogo


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد
کشف حجاب طرحی استعماری با هدف هویت زدایی از جوامع اسلامی است
امام جمعه یاسوج، در ششمین همایش ملی دبیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: کشف حجاب، طرحی استعماری با هدف هویت‌زدایی از جوامع اسلامی و ترویج سبک زندگی غربی در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۵ شهریور در ششمین همایش ملی دبیران ستادهای استانی امر به معروف و نهی از منکر، با بیان اینکه در سال‌های اخیر بر اثر تهاجم فرهنگی و شبهه‌افکنی‌های مغرضانه دشمن، با چالش‌های مختلف در موضوع حجاب و پوشش بانوان روبه‌رو هستیم، کشف حجاب را، طرحی استعماری با هدف هویت‌زدایی از جوامع اسلامی و ترویج سبک زندگی غربی در منطقه دانست و افزود: رضاشاه برای گسترش بی‌حجابی در ایران، به ترفندهای مختلفی دست زد و حتی به ارعاب و تهدید و پاره کردن چادر و روسری دست زد تا زنان را مجبور کنند، با سر برهنه در محافل عمومی حاضر شوند؛ با این‌همه، مردم و روحانیت مقابل این توطئه ایستادند و اجازه ندادند، فرهنگ حجاب که میراث حضرت زهرا و زینب کبری(ع) است، جای خود را به بی‌حجابی تمدن غربی بدهد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه دشمن امروز حجاب بانوان ایرانی را هدف قرار داده است، عنوان کرد: امروز دشمنان ساکت نمانده و از قبل از انقلاب با تحریم، ترور و جنگ آمده و شکست خوردند؛ اما باید بدانیم، دشمنان کوتاه نمی‌آیند و ادامه می‌دهند.
وی با تأکید بر اینکه بی‌حجابی و بدحجابی جرم است و باید با آن برخورد شود، افزود: برخی از زنان با یک پوشش نامناسب هم خود را آلوده کرده و هم جوانان ما را منحرف می‌کنند؛ زن‌های بدپوشش همه را تحریک می‌کنند. یکی از دلایل طلاق‌ها در جامعه، همین پوشش‌ها هستند که چشم‌ها به‌واسطه بدحجابی آنها آلوده می‌شود. این‌ها باید هزینه سنگینی را بپردازند تا دست از چنین کارهایی بردارند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز در این همایش، گفت: قانون اقتداری برای ستاد ایجاد کرده و در قانون اساسی، بر امر به معروف و نهی از منکر تصریح شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه هیچ دولتی حاضر نشد، این قانون را به مجلس ببرد، گفت: اما با حمایت‌های آیت‌الله جنتی و با غیرت برخی از نمایندگان به مجلس رفت؛ در مرکز یکی از ائمه جمعه موقت به‌عنوان رئیس ستاد کل و در استان‌ها نیز امام جمعه مرکز استان، فرماندهی را بر عهده دارد و این قانون، اکنون ضمانت اجرایی دارد؛ قانونی که از دولتی بودن خارج شده و مردمی است.
وی در ادامه گفت: باید قدر قانون را بدانیم و امروز ستادهای امر به معروف، به‌جای قدرت دولتی، قدرت مردمی