printlogo


printlogo


در اختتامیه همایش فرهیختگانی عالم تمدن‌ساز عنوان شد
خدشه‌دار کردن وحدت، خیانت به امت اسلامی است
مراسم اختتامیه همایش فرهیختگانی عالم تمدن‌ساز به‌مناسبت هفته وحدت، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ غربی، ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد و ماموستا محمدصالح حاجی‌ هاشم‌آبادی امام جمعه پیرانشهر، ۲۷ شهریور در مصلای امام خمینی(قد) ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین قریشی در این همایش، به لزوم وحدت در امت اسلامی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی اشاره و اظهار کرد: اگر بتوانیم ویژگی‌های امت اسلامی را به‌صورت کامل فراهم بکنیم، تمدن نوین اسلامی ایجاد می‌شود.
وی ایمان به خدای متعال را لازمه وحدت و همدلی امت عنوان کرد و گفت: امت اسلامی باید تابع حق باشد و وحدت، یکی از مبانی روشن این موضوع بوده و اگر کسی وحدت را خدشه‌دار کند، به امت اسلامی خیانت کرده است.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: پرهیز از دنیا و دنیامداری باید در دستور کار امت اسلامی قرار گیرد و مهم‌ترین شاخصه در مسیر ایجاد امت اسلامی، این است که دنیاطلبی را از خود دور کنیم.

  تشکیل امت واحده، هدف تمام برنامههای مسلمانان جهان باشد
در ادامه این همایش، ماموستا کلشی‌نژاد هم با اشاره به دیدار اخیر علمای اهل سنت با رهبر معظم انقلاب و اهمیت جهاد تبیین، گفت: امت اسلامی نیازمند همگرایی و اتحاد همیشگی است و باید در راستای تمدن اسلامی حرکت کرد.
امام جمعه اهل سنت ارومیه، با تأکید بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات بین ملت‌های مسلمان جهان، خاطرنشان کرد: تشکیل امت واحده، باید هدف تمام نشست‌ها و برنامه‌های همه مسلمانان در سراسر جهان باشد.

  در یک سال اخیر حتی یک مسئول کشورهای اسلامی به غزه سفر نکرده است
ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد نیز در این همایش، به تشریح نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان اروپا پرداخت و اظهار کرد: حدود ده سال بعد از نامه رهبر انقلاب به عموم دانشجویان، این بار رهبر انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین نامه نوشتند و آنها را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و این فکر مقاومت، باید از خاورمیانه توسعه یابد.
وی افزود: رهبری در نامه قبلی دانشجویان را به چاره‌اندیشی نسبت به دردهای جامعه فراخوانده بودند؛ اما در نامه اخیر با مخاطب خواندن دانشجویان آمریکا، به مبارزه آنها با رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین فراخواندند و دانشجویان علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود داشت، به میدان آمدند و از فلسطین حمایت کردند؛ درحالی‌که برخی کشورهای اسلامی فقط نظاره‌گر بودند.
امام جمعه مهاباد گفت: بهترین تعبیر این بود که رهبر معظم انقلاب، خطاب به دانشجویان آمریکایی نوشتند: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید و کسانی که این جنایات را می‌دیدند و سکوت می‌کردند، در طرف ِغلط تاریخ ایستاده‌اند و نقطه اشتراک جبهه مقاومت با دانشجویان آمریکا، احساسات مشترک برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و توقف ماشین نسل‌کشی این رژیم است.
وی یادآور شد: اگر امروز جنگ غزه را فقط جنگ فلسطین با رژیم صهیونیستی بدانیم، به فلسطین ظلم کرده‌ایم. امروز رژیم صهیونیستی تنها نیست؛ بارها مسئولین غربی به این رژیم سفر کردند؛ اما حتی یک مسئول کشور اسلامی خصوصاً عربی به فلسطین در این ایام سفر نکرد.
ماموستا امامی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب، تغییر دادن جای جلاد و قربانی و سرپوش گذاشتن روی جنایات رژیم صهیونیستی را بزرگترین ظلم در حق فلسطین معرفی کردند و متأسفانه ماشین تبلیغاتی غربی، به‌گونه‌ای تبلیغ کرده که بعضاً در مجامع اسلامی صداهایی بلند می‌شود که با واقعیت فاصله دارد.
وی گفت: اگر ما امسال در ولادت نبی مکرم اسلام(ص) متحد نشویم، دیگر هرگز نمی‌توانیم متحد شویم؛ چراکه هیچ مسلمانی امروز دردی بالاتر از درد مشترک غزه ندارد.
امام جمعه مهاباد بیان کرد: مسئله فلسطین را نباید فقط در یک سال اخیر دید؛ بلکه یک تاریخ جنایت‌بار ۷۵ساله است و نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان اروپایی و آمریکایی، بر مبنای دین و قرآن است و به‌برکت انقلاب اسلامی و امامین انقلاب، راهبرد اسلام در غرب آسیا، دارد به پیروزی می‌رسد.

  عالم تمدنساز باید جلوی اشرافیگریها را بگیرد
​​​​​​​
ماموستا محمدصالح حاجی ‌هاشم‌آبادی نیز در اختتامیه این همایش، اظهار کرد: تمام تلاش دشمنان ایران و اسلام این است که ویروس منحوس سبک زندگی غربی را با استفاده از فضای مجازی، وارد جامعه اسلامی کنند که بسیار خطرناک است.
وی افزود: یکی از خطرهایی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری است‌که دامن همه جامعه اسلامی را خواهد سوزاند و عالم تمدن‌ساز باید جلوی این اشرافی‌گری‌ها را بگیرد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برای ایجاد تمدن اسلامی، امروز علمای دین باید وارد میدان شوند.
امام جمعه پیرانشهر تصریح کرد: هر روز خطرات فضای مجازی در جامعه بیشتر می‌شود و اراده‌ای هم برای ساماندهی آن مشاهده نمی‌شود؛ باید علمای دین با آگاه‌سازی خانواده‌ها، جامعه و فرزندان را در برابر این آسیب‌ها واکسینه کنند.
وی اضافه کرد: لازمه جلوگیری از آسیب زدن دشمن به جامعه اسلامی، شناخت درست حق و شناخت دقیق از نقشه‌های دشمنان اسلامی است و باید ضمن شناخت صحیح از فضای مجازی به دنبال جلوگیری از نفوذ بیش از پیش دشمنان به خانواده‌ها باشیم.
ماموستا حاجی ‌هاشم‌آبادی، تصریح کرد: اگر تمدن اسلامی در دنیا حاکم شود، حتی کشورها و ملت‌های غیرمسلمان هم از آن مستفیض خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف غرب، ترویج خشونت در جامعه است و برای این امر، از فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای بهره می‌برد.