printlogo


printlogo


اخبار کوتاه جهان - شماره 814
اخبار کوتاه جهان

  سازمان ملل
شورای امنیت در توقف جنگ در غزه، اوکراین و سودان شکست خورده است: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگو با الجزیره گفت: ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه آژانس آنروا، دروغ است. ما شاهد این هستیم که صهیونیست‌ها مجازات نمی‌شوند و همچنین شاهد نقض مستمر منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی هستیم. شورای امنیت در توقف درگیری‌های شدید غزه، سودان و اوکراین شکست خورده است.

  کانادا
غرامت ۱۸۰ هزار دلاری به هریک از جان باختگان هواپیمای اوکراینی: بعداز ۵ سال دادگاه عالی کانادا، شرکت هوایی اوکراینی را مقصر اصلی سرنگونی هواپیما دانست و اجبار به پرداخت غرامت۱۸۰ هزار دلاری، به هریک از جان باختگان این هواپیما کرد.

  فلسطین
ارتش «اسرائیل» حتی یک گروهان مقاومت را هم شکست نداده است: عمیت هالیوی عضو کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی اعتراف کرد: برخلاف ادعاهای فرماندهان نظامی و سران سیاسی این رژیم، ارتش «اسرائیل» نه‌تنها یک گردان که حتی یک گروهان مقاومت را هم در باریکه غزه شکست نداده است.
تشکیل واحد اطلاعاتی ویژه اسرائیل برای ترور سنوار: شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: سازمان اطلاعات داخلی این رژیم(شاباک)، واحد اطلاعاتی ویژه‌ای برای ترور «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تشکیل داده است.
بازسازی بیمارستان شفا؛ ستون فقرات بخش درمان غزه در مسیر احیا: مجتمع پزشکی «الشفاء»، بزرگترین بیمارستان شمال نوار غزه که در ماه مارس به‌دلیل حملات و بمباران رژیم صهیونیستی به‌طور کامل از مدار خدمت‌رسانی خارج شده بود، با تلاش‌های کادر درمان اخیراً فعالیت بخش پذیرش و اورژانس این بیمارستان بار دیگر از سر گرفته شد. علاوه بر اورژانس، بخش دیالیز این بیمارستان نیز فعالیت خود را از سرگرفته است.

  رژیم صهیونیستی
اسرائیل، بورل را به سرزمینهای اشغالی راه نداد: روزنامه عبرى یدیعوت آحارانوت گزارش کرد: مسئول سیاست خارجیِ اتحادیه اروپا به سفیر رژیم صهیونیستی در این اتحادیه اطلاع داده که وزیر خارجه این رژیم، به او اجازه سفر به فلسطین اشغالی را نداده است. اتحادیه اروپا هنوز در این‌باره واکنشی نشان نداده است. بورل در آغاز سفر به کشورهای غرب آسیا، وارد بیروت شد. مسئول سیاست خارجیِ اتحادیه اروپا پیش‌تر اعلام کرده بود: این اتحادیه به‌دنبال تحریم بن‌گویر، وزیر امنیت داخلیِ رژیم صهیونیستی و اسموتریچ، وزیر داراییِ این رژیم است.
دستکم 22کشته و 74 زخمی در عملیات اربعین حزبالله به یگان 8200 رژیم صهیونیستی: المیادین به‌نقل از منابع موثق اروپایی: دست‌کم 22 نظامی ارتش صهیونیستی در جریان عملیات اربعین حزب‌الله (انتقام خون شهید فؤاد شکر) به هلاکت رسیده و 74 تن نیز زخمی شدند. علت استعفای فرمانده یگان 8200 رژیم صهیونیستی نیز همین بوده است.
ضربه بزرگ جنگ غزه به صنعت فناوری در فلسطین اشغالی: یک مؤسسه فناوری رژیم صهیونیستی، با استناد به یک نظرسنجی اعلام کرد: نیمی از شرکت‌های فناوری پیشرفته در فلسطین اشغالی، از آغاز جنگ در باریکه غزه، سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی خود را قطع کردند.
۱۰۰ میلیارد دلار تاکنون خرج جنگ شده است: یک رسانه رژیم صهیونیستی از هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری این رژیم در جنگ علیه نوار غزه و لبنان خبر داد. این شبکه به سران تل‌آویو هشدار داد اسرائیل در آستانه یک بحران عمیق اقتصادی به علت هزینه‌های جنگ است.

  امارات
تمام تلاش خود را برای مقابله با نفوذ و هیمنه ایران در منطقه بهکار گرفتهایم: کارشناس اماراتی: همیشه می‌گفتیم: خطر ایران فقط از شرق به سراغ‌مان می‌آید؛ اما امروز از شمال و جنوب هم با آن مواجهیم. ما تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کار گرفته‌ایم.

  آمریکا
اسرائیل مورد تبعیضهای بسیاری قرار گرفته است: نماینده آمریکا در سازمان ملل: به توجه بیش از اندازه سازمان ملل به اسرائیل معترض هستیم و معتقدیم، اسرائیل که از هفت اکتبر مورد تهاجم قرار گرفته، مورد تبعیض‌های بسیاری قرار گرفته است.

 روسیه
از مسیر مواصلاتی ايران حمایت میکنیم: رئیس‌جمهور روسیه در دیدار دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، با بیان اینکه از مسیر مواصلاتی ايران حمایت می‌کنیم، گفت: منتظر سفر جداگانه رئیس‌جمهور ایران برای امضای توافقنامه جامع راهبردی است. پوتین همچنین توسعه کریدور شمال- جنوب را از پروژه‌های دارای اولویت دو کشور خواند.

 سوریه
اسرائیل در مصیاف عملیات هلیبرن انجام داده است: وب‌سایت اکسیوس به‌نقل از یک مقام اسرائیلی: آنچه را «تلویزیون سوریا» (وابسته به مخالفان سوری) درباره عملیات زمینی(هلی‌برن) ویژه ارتش اشغالگر در مصیاف سوریه منتشر کرده است، تأیید می‌کنیم. این عملیات که توسط نیروهای ویژه «لشکر ستاد» در ارتش اسرائیل انجام شد، یک کارخانه زیرزمینی را هدف قرار داد که موشک‌های دقیق تولید می‌کند. در این حمله به هیچ ایرانی و یا اعضای حزب‌الله آسیبی نرسید.

  هلند
​​​​​​​
دیوان لاهه خواستار صدور قرار بازداشت نتانیاهو و گالانت شد: دادستان اصلی دیوان بین‌المللی دادگستری، از «اتاق پیش‌دادرسی» این دادگاه خواسته، با «حداکثر فوریت» اقدام به صدور قرار بازداشت برای نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی کند.