printlogo


printlogo


از سوی حوزه علمیه خراسان برگزار می‌شود
نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی

معاون علمی حوزه علمیه خراسان گفت: نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، از ۲۶شهریور تا ۲مهر، با ارائه 20 هزار عنوان کتاب از ۱۵۰ ناشر مطرح کشوری و بین‌المللی برپا می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد، در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی از ۲۶ شهریور آغاز و تا پایان روز ۲ مهر در ۹۵ غرفه و ۲۰ هزار عنوان کتاب در محل مجتمع حوزوی آیت‌الله شاهرودی(ره) واقع در خیابان امام رضا(ع) ۱۹، (چهارراه دانش، کوچه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) ۴)، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.
معاون علمی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز دوشنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد، افزود: برپایی این نمایشگاه در سال ۱۳۹۴ با ۲۰ ناشر آغاز خواهد شد و امسال در سال نهم آن، با ۱۴۰ ناشر داخلی و نمایندگان ۱۰ ناشر بین‌المللی از کشورهای عراق، لبنان و مصر و همچنین آثار ۱۰ ناشر کودک و نوجوان و در مجموع ۱۶۰ ناشر برپا می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه تخصصی کتب حوزه و معارف اسلامی، بر اساس اسناد بالادستی و سند چشم‌انداز حوزه علمیه خراسان، نظام جامع پژوهش و برنامه‌های کلان پژوهشی، طرح‌ریزی و در هشت دوره با رشد و تکامل فرایند برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی، با اشاره به نقش نمایشگاه کتاب در تقویت نشاط علمی حوزویان در ابتدای سال تحصیلی، افزود: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتقای فرهنگ پژوهش و زمینه‌سازی برای عرضه آثار علمی مؤسسات و مراکز علمی کشور، مرتبط با نیازهای علمی و پژوهشی دانش‌پژوهان، حوزویان، اساتید و نخبگان در این عرصه، معرفی تازه‌های نشر و حمایت از مؤلفان و ناشران علوم و معارف دینی مد نظر بوده که در قالب برپایی نمایشگاه، می‌توان حوزه علمیه خراسان را به‌عنوان نهاد علمی، فرهنگی و پژوهشی فعال در کنار سایر کنش‌گران عرصه پژوهش و دانش معرفی کرد.
معاون علمی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه این نمایشگاه، بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به‌عنوان نمایشگاه تخصصی استانی در نوع خود کم‌نظیر است، گفت: در کنار برگزاری نمایشگاه، طرح تأسیس شش کتابخانه‌ تخصصی، بیستمین دوره طرح اهدای کتاب(اهدای دانایی با اهدا و توزیع قریب به ۱۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شده)، همچنین رویدادها و نشست‌های علمی، ارائه مشاوره‌های پژوهشی، رونمایی از تازه‌های نشر و معرفی کتاب، همزمان با این رویداد برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه برای ۸۵۰۰ نفر بن خرید کتاب بر اساس رتبه‌بندی پژوهشی و آموزشی در نظر گرفته شده افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود،۱۲ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید نمایند.