printlogo


printlogo


مدیر جامعةالزهرا‌(س) در دیدار استاندار قم
ضرورت توجه ویژه به جامعةالزهرا(س) در سطح استان
سیده برقعی با بیان اینکه جامعةالزهرا(س) یک مؤسسه حوزوی بین‌المللی است و ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، گفت: این مجموعه علمی حوزوی مورد عنایت رهبر معظم انقلاب است و باید در استان نگاه ویژه‌ای به آن شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سیده‌زهره برقعی مدیر جامعةالزهرا(س) در دیدار آقای سیدمحمد آقامیری استاندار قم با وی که در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به مهمانان، با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان این مجموعه در سطح استان، ملی و بین‌المللی فعالیت‌های مؤثری انجام داده‌اند، گفت: فارغ‌التحصیلان جامعةالزهرا(س) در کشورهای دیگر در مناصب مختلف حاکمیتی از جمله نمایندگی مجلس و غیره حضور دارند و برخی از بانوان طلبه در کشورهای خود، به‌نام جامعةالزهرا(س) حوزه تأسیس کرده‌اند.
برقعی اضافه کرد: اکثر مدیران ارشد مجموعه، از تحصیل‌کردگان جامعةالزهرا(س) هستند و این مجموعه امروز توانسته، با تربیت نیروهای خود، مدیریت کلان مجموعه را به عهده بگیرد.
وی بیان کرد: جامعةالزهرا(س) یک نظام تعلیم و تربیت را به‌صورت هدفدار و معنادار از مهدکودک و مجتمع آموزشی تربیتی هدی تا حوزه علمیه و دانشکده هدی بنیان نهاده است و برنامه‌های مختلفی را در بخش‌های مختلف ارائه می‌کند که قابل ارائه در سطح استانی و ملی است.
مدیر جامعةالزهرا(س) به تحصیلات عمومی و تکمیلی در این مجموعه اشاره کرد و یادآور شد: پژوهشگاه مطالعات اسلامی با گرفتن مجوز، فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون با سه پژوهشکده و ۱۰ گروه علمی فعالیت می‌کند.
برقعی افزود: مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی ویژه بانوان در سراسر کشور و اقصی‌نقاط جهان بیش از ۹۰ دوره مهارتی به‌صورت دوره‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌دهد.
وی همچنین به فعالیت‌های مرکز مشاوره در جامعةالزهرا(س) و برگزاری دوره‌های تربیت مشاور در این مرکز اشاره و اضافه کرد: فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی متعددی در مجموعه انجام می‌شود؛ از جمله طرح «مهریاوران روستایی» که با همکاری بسیج در حال اجراست.
مدیر جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه فعالیت‌های استانی مجموعه با تعامل بخش‌های دیگر صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این مرکز یک مؤسسه حوزوی بین‌المللی است و ظرفیت‌های قابل توجهی دارد؛ این مجموعه علمی حوزوی مورد عنایت رهبر معظم انقلاب است و باید نگاه ویژه‌ای به جامعةالزهرا(س) در استان شود.

  ما باید محتوای فرهنگی برای سنین مختلف فراهم کنیم
​​​​​​​
سیدمحمد آقامیری استاندار قم نیز در این دیدار، تصریح کرد: جامعةالزهرا(س) باید استاد و مشاور دینی برای جامعه تربیت کند.
استاندار قم با اشاره به اهمیت برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مهارتی که ویژه بانوان در جامعةالزهرا(س) برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در استانداری قم این بود که برای سنین ۵ تا ۲۵ سال، محتواهای آموزشی و فرهنگی آماده کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم که نسل جدید با فضای مجازی آلوده نشود.
آقامیری با تصریح به اینکه ما باید محتوای فرهنگی برای سنین مختلف فراهم کنیم، اظهار کرد: اعطا و صدور مجوز مهد کودک‌های خانگی، یکی دیگر از برنامه‌های استانداری است تا طلابی که شرایط آن را دارند، بتوانند چند کودک را در این مهد کودک‌های خانگی پذیرفته و آنان را با مبانی اعتقادی تربیت کنند.