printlogo


printlogo


آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل صدا و سیمای قم تأکید کرد
لزوم توجه صدا و سیما به اعتماد مخاطبان
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تأکید بر لزوم امانتداری در انعکاس اخبار و جلب اعتماد مخاطبین، خطاب به مدیرکل صدا و سیمای استان قم گفت: باید با مردم حرف بزنیم و مشکلات را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنیم تا در نتیجه، مردم خوشحال و امیدوار به آینده باشند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل صدا و سیمای استان قم، با تأکید بر اهمیت جلب اعتماد مخاطب، ابراز کرد: صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند.
وی خاصیت این اعتمادسازی را مقابله با هجمه‌های دشمنان عنوان کرد و ادامه داد: ناتوی فرهنگی، تمامی ارکان جامعه را نشانه گرفته است. تلاش دشمنان این است که نقاط ضعف را چند برابر جلوه دهند و داشته‌های ما را اساساً مطرح نکنند یا به‌گونه‌ای جلوه دهند که جامعه، آن نقاط قوت را به‌عنوان نقاط ضعف در نظر بگیرد.
امام جمعه قم افزود: کشورهای مستکبر و زیاده‌خواه دنیا برای اینکه بتوانند، بر دنیا آقایی کنند، سعی می‌کنند تا داشته‌های دیگر کشورها را به‌عنوان نقاط ضعف جلوه دهند و این نقاط قوت، مانند انرژی هسته‌ای را فقط برای خود نگاه دارند.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: نقش اول رسانه، اطلاع‌رسانی دقیق به‌همراه تحلیل خوب است؛ چراکه خبرهای بدون تحلیل، گذرا و بدون عمق هستند. بنابراین باید از افرادی که می‌توانند اخبار را به‌خوبی تحلیل کنند، استفاده کنید.
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نباید راه را برای ورود افکار مختلف به صدا و سیما ببندیم؛ اما نباید اجازه داد تا افرادی با سخنان خود، جامعه را دچار تردید کنند و خود را این‌گونه مطرح نمایند. بنابراین باید افراد دارای توانایی برای پاسخگویی نیز، دعوت شوند تا مردم دچار تردید نشوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به جایگاه ویژه معنوی و علمی شهر مقدس قم، تأکید کرد: سرمایه‌های علمی و معنوی قم، باید با حساب دیگری دیده شود. نباید مسائل قم را در حد یک استان معمولی دید. خبرهای قم در باب مسائل حوزوی و معنوی باید در جامعه پررنگ شوند. بخشی از این مسئله، به مذاکره با مسئولان و بخشی دیگر به نحوه و کیفیت تهیه محتوا و انتقال پیام به مخاطب باز می‌گردد.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، ضمن یادآوری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ابراز کرد: ما برای صدور انقلاب اسلامی به جهان، به دنبال جنگ نیستیم - جنگ هشت ساله را نیز به ما تحمیل کردند - اما امروز نمی‌توانیم نسبت به مسائل غزه بی‌تفاوت باشیم؛ چراکه نگاه اسلام، یک نگاه فراسرزمینی است و در دید اسلام؛ «المسلمون کالجسد الواحد»؛ یعنی مسلمانان همه اعضای یک پیکرند.
وی ادامه داد: در حالات پیامبر اکرم(ص) داریم که «کان رسول‌الله یحسن الحسن ویقویه ویقبح القبیح ویوهنه»؛ یعنی ایشان پیوسته کار نیک را مورد تمجید و همچنین مورد تقویت قرار می‌داده‌اند. بنابراین باید هر کجا - چه در داخل و چه در خارج - کار خوبی برای مردم انجام می‌پذیرد، آن را به‌عنوان یک کار نیک، سر دست بگیریم و اجرا کنیم.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه تبیین سیره پیامبر اکرم(ص)، افزود: پیامبر اکرم(ص) در مواردی که کار ناشایستی در جامعه رخ می‌داد، افراد را مورد توبیخ قرار می‌دادند و در جهت سست کردن بنیان‌های آن تلاش می‌کردند. چه خوب است، همه ما این‌چنین باشیم. هم کارهای خوب را ببینیم و تحسین کنیم و هم اگر کاری نامناسب است، جلوی گسترش آن را بگیریم.