printlogo


printlogo


در رویداد رسانه‌ای «کربلا، طریق‌الاقصی» عنوان شد
اربعین می‌تواند مسیر تمدن نوین اسلامی را برای بشریت رقم بزند
همایش بین‌المللی «مقاومت، پایداری و بیداری» همراه با رویداد رسانه‌ای «کربلا، طریق‌الاقصی»، با سخنرانی استاد رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت ملی پاکستان در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، استاد رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در این همایش، ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان بین‌المللی جلسه، بیان کرد: اربعین پدیده‌ای انسانی و معنوی است و می‌تواند، مسیر تمدن نوین اسلامی را برای مسلمانان و تمام بشریت رقم بزند.
وی بر اهمیت نقش عالمان دینی در جلوگیری از تحریف واقعه عاشورا تأکید کرد و گفت: اربعین، روایت‌گری صحیح از پیروزی و فتح بزرگ است. اگر کربلا ‌نبود، اثری از اسلام باقی نمی‌ماند؛ چراکه دین اسلام، محمدی‌الحدوث و حسینی‌البقاء است.
استاد رمضانی، جهل جامعه را سبب تبدیل شدن ارزش به ضد ارزش معرفی و اظهار کرد: جهل، انگیزه واقعی حیات را از انسان می‌گیرد. امام صادق‌‌(ع) می‌فرماید: «بذل مهجته فیک لیسْتنْقذ عبادک من الجهالة وحیرة الضلاله؛ یعنی امام حسین(ع) جان داد تا جامعه را از جهالت، نادانی و ضلالت نجات دهد.»
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، جهان اسلام را در مقابل جبهه کفر دانست و بیان کرد: امروزه هرکس که از اربعین روایت‌گری می‌کند، باید از مظلومیت زنان و کودکان بی‌گناه غزه بگوید. اربعین حسینی، یادآور گفتمان مقاومت است و در امتداد مسیر آن قرار دارد.

  الگوگیری از سبک زندگی امام حسین(ع)
شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه نیز در این مراسم، بر اهمیت الگوگیری از سبک زندگی امام حسین(ع) تأکید کرد و همراهی با مردم مظلوم غزه در زمان حاضر را در امتداد مسیر حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) دانست.

  اهمیت اتحاد موضع مسلمانان جهان در شرایط کنونی فلسطین اشغالی
​​​​​​​
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین راجه ناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز، با تشریح شرایط کنونی فلسطین اشغالی و اهمیت اتحاد موضع‌ مسلمانان جهان، امام حسین(ع) را سرور آزادگان جهان معرفی کرد.
همچنین در راستای همدردی و همراهی با مردم مظلوم غزه، پرچم‌های کشور فلسطین در میان حاضران جلسه توزیع شد و حاضران با سر دادن شعار «لبیک یا فلسطین، لبیک یا غزه»، از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ابراز انزجار کردند.
گفتنی است، دکتر اکمل کامل از کشور اندونزی، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا رضوی از انگستان، مولوی بحرالدین جوزجانی از افغانستان و هرمیت سینک از پاکستان نیز، در این همایش بین‌المللی حاضر بودند و مطالب خود را ارائه دادند.
گفت‌وگوی برخی حاضران و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای با خبرنگاران پیرامون مسائل روز جهان اسلام و همچنین ضرورت توجه ویژه رسانه‌ای به رویداد بزرگ اربعین حسینی، از حواشی این مراسم بود.