printlogo


printlogo


اخبار کوتاه جهان - شماره 812
اخبار کوتاه جهان

عراق
پایان کار نظامیان آمریکایی در عراق بهزودی اعلام میشود: منابع آگاه به خبرگزاری تسنیم در عراق اطلاع دادند که وزیر خارجه عراق ماه آینده میلادی به واشنگتن سفر خواهد کرد. طی این سفر، وزیران خارجه عراق و آمریکا در یک نشست خبری، بیانیه پایان مأموریت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق را قرائت خواهند کرد. خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از سراسر عراق، جز اقلیم کردستان در سپتامبر سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. نیروهای ائتلاف بین‌المللی در سپتامبر ۲۰۲۶ اقلیم کردستان را نیز تخلیه خواهند کرد.

  روسیه
استفاده ارتش روسیه از بمبهای فوق سنگین (شبههستهای) ترموباریک علیه اوکراین: ارتش روسیه علیه منافع اوکراین از بمب‌های فوق سنگین (شبه‌هسته‌ای) ترموباریک استفاده کرد. سطح درگیری در اروپای شرقی به‌شدت در حال بالا رفتن است و احتمال دارد، این جنگ و نبرد از کنترل خارج شود.

  آمریکا
تصویب طرح جدید درگیری هستهای با چین، روسیه و کرهشمالی توسط بایدن: نیویورک تایمز: بایدن طرح جدیدی را تصویب کرد که آمریکا باید برای درگیری هسته‌ای با چین، روسیه و کره شمالی آماده شود.
مفقود شدن۳۰۰ هزار کودک مهاجر در ایالات متحده: نزدیک به ۳۰۰ هزار کودک مهاجر در ایالات متحده مفقود شده‌اند و این، یک شکست امنیتی برای دولت بایدن محسوب می‌شود؛ چیزی که معادل یک عملیات برده‌داری مدرن است. جانسون، رئیس مجلس نمایندگان گفته: مرز جنوبی یک فاجعه امنیت ملی و یک فاجعه انسانی است و نمی‌شود، به کامالا هریس برای رفع آن اعتماد کرد.
آمریکا کشورهایی را که اجازه فعالیت به بانکهای روسی میدهند، تهدید به تحریم کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: کشورهایی که روابط اقتصادی خود را با روسیه حفظ می‌کنند، در صورتی‌که به بانک‌های روسی اجازه دهند، شعبه‌های محلی خود را برای تسهیل تجارت دوجانبه فعال کنند، تحریم خواهند شد.

  سوریه
تحرکات جدید آمریکا برای تقویت پایگاههایش در سوریه: آمریکا همچنان در حال ارسال تجهیزات نظامی و لجستیکی و نیروی نظامی بیشتر به سوریه و تقویت حضور خود در این کشور، در چارچوب حمایت بیشتر از رژیم صهیونیستی است.

  رژیم صهیونیستی
اخراج دانشجویان صهیونیست از فدراسیون بینالمللی دانشجویان: هاآرتص: فدراسیون بین‌المللی دانشجویان، دانشجویان پزشکی صهیونیست را از این فدراسیون اخراج کرد: میری شویمر رئیس فدراسیون دانشجویان پزشکی اسرائیل (FIMS): در 6 اوت فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های دانشجویان پزشکی(IFMSA) دانشجویان پزشکی اسرائیلی را اخراج کردند. این در حالی است که دانشجویان روسیه، ایران و سوریه در آنجا حضور دارند.
ترس از کودتا بلای جدید صهیونیستها: ترس از کودتا باعث شده است، ارتش دستور دهد که همه سربازان ذخیره فوراً سلاح خود را تحویل دهند؛ ولی فرماندهان محلی می‌گویند: ما برای حفظ شهرک‌ها از حمله احتمالی حزب‌الله(و تکرار نشدن ۷ اکتبر) به این سلاح‌ها نیاز داریم! در اولتیماتوم اول جمع‌آوری سلاح با فشارهای محلی این دستور لغو شد؛ ولی اکنون دوباره این دستور با قدرت بیشتری صادر شد. صهیونیست‌ها چندروز پیش یک صهیونیست را به‌دلیل طرح‌ریزی برای کودتا محاکمه کرده بودند.
پزشکان ما در حال ناپدید شدن هستند: روزنامه یدیعوت احارنوت: پروفسور آهارون چخانور گفت: پزشکان برجسته بیمارستان‌ها در حال ناپدید شدن هستند و دانشگاه‌ها برای انتخاب اساتید در رشته‌های مهم، با مشکل مواجهند. وی تأکید کرد: خروج ۳۰ هزار نفر از متخصصان ممکن است، به‌زودی به نابودی اسرائیل منجر شود. سکوت اسحاق هرتزوک رئیس‌جمهور اسرائیل، موجب نارضایتی گسترده شده و از وی خواستار اقدام فوری هستند. در 300 روز اخیر، 1 میلیون صهیون از فلسطین اشغالی گریخته‌اند.

  اوکراین
امکان تجزیه شدن اوکراین وجود دارد: کازوهیکو توگو، رئیس سابق اداره اروپا و آسیا در وزارت امور خارجه ژاپن: اگر مذاکرات صلح انجام نشود، اوکراین ممکن است تجزیه شده و به سه بخش تقسیم شود. در این‌صورت، بخش شرقی اوکراین به روسیه و بخش غربی آن، به اروپای غربی خواهد پیوست و در قسمت مرکزی هم، یک اوکراین کوچک به پایتختی کی‌یف باقی خواهد ماند. بایدن و زلنسکی پیشنهاد صلحی را مورد قبول می‌‎دانند که در آن، مرزهای ۱۹۹۱ اوکراین به رسمیت شناخته شده باشد؛ اما تحقیق چنین چیزی محال است.

  فرانسه
​​​​​​​
افزایش کاربران تلگرام شرایط را برای مجرمان آسانتر کرد: پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام که در فرانسه بازداشت شده است، گفت: افزایش شدید کاربران تلگرام به مشکلاتی منجر شد که سوء استفاده از این پیام رسان را برای مجرمان آسان‌تر کرد.
وی در مورد ادعاهایی که از نرم‌افزار او برای انتشار فیلم‌های سوء استفاده جنسی از کودکان و قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و پول‌شویی استفاده می‌شود، مورد بازجویی قرار گرفت.